ייצוגית: ג'יימס ריצ'רדסון מטעה צרכנים ואינה מסמנת מחירים

בין היתר נטען כי החברה אינה מסמנת מחירים ליחידת מידה, אינה דואגת לסימון תזונתי בעברית ומטעה בפרסומיה הקובעים כי "לא תמצא זול יותר מהדיוטי פרי"

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה היום (ה') בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד חברת ג'יימס ריצ'רדסון המפעילה את חנויות הדיוטי פרי בנתב"ג (מאז 1988). מערך החנויות במתחמי הדיוטי פרי כולל חנויות קוסמטיקה, משקאות, מוצרי טבק, שוקולדים וממתקים, ספורט ואופנה. ג'יימס ריצ'רדסון ישראל היא סניף של החברה האוסטרלית הוותיקה.

לפי הטענות העולות בבקשה, ג'יימס ריצ'רדסון מתעלמת מהוראות הדין הישראלי ומשורת תקנות וחוקים הנוגעים לדיני הצרכן. בין היתר נטען כי החברה אינה טורחת לסמן מחירים ליחידת מידה, אינה דואגת לסימון תזונתי בשפה העברית על מוצרי מזון (הוראה שאליה התחייבה החברה בפסק דין שניתן ב-2011), ואף מטעה בפרסומיה הקובעים כי "לא תמצא זול יותר מהדיוטי פרי" - בעוד שלפי טענות המבקשים, שורת בדיקות שנערכו על-ידי גופים שונים קבעו אחרת.

"נראה כי המשיב בוחרת לרמוס ברגל גסה את זכויות הצרכנים, את כבוד בית המשפט ואת הוראות החוק", צוין בבקשה שהוגשה הבוקר.

מחזור המכירות הכולל של ג'יימס ריצ'רדסון, כפי שמפורט בבקשה, עולה על 400 מיליון דולר ומבטא גידול של 2,000% ב-20 שנות הפעילות של החברה בישראל. מחזור זה מבטא גם את תנועת מיליוני אנשים, ישראלים ותיירים העוברים בחנויות הדיוטי פרי בכל שנה, ומכאן שבבקשה מצוין כי מדובר בפגיעה נרחבת בצרכנים, סכום התביעה עומד על 290 מיליון שקל.

הבקשה הוגשה באמצעות עורכי הדין חנן בראונשטיין ואבי רוקח.

מחברת ג'יימס ריצ'רדסון נמסר בתגובה: "ג'יימס ריצ'רדסון פעלה ופועלת תמיד על-פי החוק והתקנות בישראל. התביעה טרם התקבלה, ברגע שתתקבל נלמד אותה ונגיב בהתאם".