הערכות: אריק פרץ, סמנכ"ל בכיר בפסגות, יפרוש

פרץ מרכז את הפעילות בתחום החיסכון ארוך הטווח בבית ההשקעות ■ הפרישה הצפויה: בשל חילוקי דעות עם המנכ"ל בדש ■ בפסגות מכחישים את הידיעה

אריק פרץ, סמנכ"ל בכיר בפסגות, צפוי על פי ההערכות בשוק לעזוב את בית ההשקעות, זאת על רקע חילוקי דעות עם חגי בדש, מנכ"ל פסגות. ל"גלובס" נודע כי בדש כבר החל לחפש מחליף לפרץ, שהיה מינוי של רונן טוב, המנכ"ל הקודם. מפסגות נמסר בתגובה: "הידיעה אינה נכונה".

פרץ, ששימש כסגן הממונה על שוק ההון במשרד האוצר, התמודד על תפקיד הממונה, ופרש במהלך 2010 לאחר שלא קיבל את התפקיד. בתחילת 2011 מונה לסמנכ"ל בבית ההשקעות, והוא מרכז את הפעילות בתחום החיסכון ארוך הטווח.

כבר עם כניסתו לתפקיד סומן פרץ כדמות בכירה מאוד בארגון וכמקורב לטוב. ואכן, בדצמבר 2011 הוא קודם לתפקיד סמנכ"ל בכיר, וריכז תחת סמכותו הן את התחום הפנסיוני והן את ניהול המטה של פסגות.

תחום החיסכון ארוך הטווח הוגדר בפסגות עם הצטרפותו של פרץ כאחד ממנועי הצמיחה של בית ההשקעות. פסגות שאפה לרכוש חברת ביטוח, ואף ביצעה כמה ניסיונות, אולם המו"מ שניהלה עם הכשרה ביטוח ואיילון לא הבשילו לכדי עסקה.

לאחר מינויו של בדש כמנכ"ל, בסוף חודש מאי השנה, החל הנושא להידחק מסדר היום, שעה שבפסגות העדיפו להתמקד בעצירת הפדיונות בקרנות הנאמנות והגמל ובהאצת הכניסה לתחום קרנות הפנסיה וההפצה הפנסיונית.

שרשרת של עזיבות

פסגות הוא בית ההשקעות הגדול בישראל, והוא מנהל כיום כ-150 מיליארד שקל. בשנה החולפת סבל פסגות מגל עזיבות של מנהלים. לפני פחות מחודש עזב את פסגות טל ורדי, ששימש כמנכ"ל פסגות תעודות סל בשמונה השנים האחרונות, והיה אחד מהמנהלים הוותיקים בבית השקעות, ככל הידוע על רקע חילוקי דעות עם בדש.

לפני כן, ביולי, עזב את פסגות מנהל ותיק נוסף - רמי ששון, שהיה סמנכ"ל הרגולציה והאחראי על האכיפה בבית ההשקעות. באותו חודש החליט בדש לסגור את חברת קרנות הנאמנות פסגות קומפס. מנכ"ל קומפס, דורון צור, בחר שלא להשתלב בפסגות בתפקיד בכיר, והחליט לעזוב.

טרם מינויו של בדש למנכ"ל פסגות, סבל בית ההשקעות מטלטלות ניהוליות קשות, שבשיאן הודח המנכ"ל רונן טוב. לאחר כניסתו לתפקיד, החל בדש בהובלת שינוי מבני בפסגות, שכלל שורת מינויים מבכירי פסגות לתפקידי משנה למנכ"ל, במטרה לחזק את השדרה הניהולית.

במסגרת השינויים מונה טל קדם, סמנכ"ל המכירות, למשנה למנכ"ל, וכיום הוא אחראי על מערך ניהול הלקוחות. במקביל, מונה שלומי ברכה למנכ"ל פסגות קופות גמל ופנסיה, ושלמה פשה, סמנכ"ל הכספים, מונה למשנה למנכ"ל.

נוסף על כך, לילך גבע-הראל, סמנכ"לית ויועצת משפטית ראשית, קודמה לסמנכ"לית בכירה, ותרי ישכיל, מנהלת מערך שיווק פרסום, מונתה לסמנכ"לית שיווק.