פגיעה ישירה בבית בשדירות; הג'יהאד מכחיש הפסקת האש

ההסלמה נמשכת: ארגוני הטרור בעזה ירו לפני זמן קצר רקטת קסאם שפגעה ישירות בבית בשדרות, במקום נמספר נפגעי חרדה ■ הג'יהאד האיסלאמי מכחיש הדיווחים על הסכם להפסקת אש

הירי מהרצועה נמשך ומביא לפגיעה ישירה בבית: רקטת קסאם שנורתה מהרצועה לפני זמן קצר פגעה פגיעה ישירה בבית בשדרות. במקום כמה נפגעי חרדה. בשעות הערב המוקדמות נורו רקטות ופצמ"רים לעבר יישובים רבים, והתושבים נכנסים ויוצאים מהמרחבים המוגנים.

הערב נורה גם מטח של חמש פצצות מרגמה סמוך לגדר המערכת. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. אחר הצהריים נורו ארבע רקטות לעבר שטחי המועצה האזורית אשכול, כולן התפוצצו בשטחים פתוחים. רקטה נוספת נורתה לעבר המועצה האזורית שער הנגב, והתפוצצה בשטח לא מיושב גם כן. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בתוך כך, ארגון הג'יהאד האיסלאמי מבהיר כי בניגוד לפרסומים בשעות האחרונות, לא הושגה כל הפסקת אש בין ישראל לפלסטינים. "נמשיך לפעול להגנת הפלסטינים מפני התוקפנות הישראלית", אמר דובר הג'יהאד האיסלאמי אבו אחמד. המשמעות - ירי הרקטות צפוי להימשך.

במהלך היום התפוצצו בדרום יותר מ-80 רקטות ופצצות מרגמה. שלושה בני אדם נפצעו קל מרסיסים ופונו לבתי החולים. נזק נגרם לבתים ולכלי רכב, ומפעל בשדרות ספג פגיעה ישירה. מערכת כיפת ברזל יירטה בהצלחה שתי רקטות ששוגרו לעבר באר שבע.

מדובר בטילים הראשונים ששוגרו לטווח זה מאז תחילת ההסלמה הנוכחית. בשל ההסלמה, יכנס הערב הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ הערכת מצב. לאחר האזעקות, עיריית באר שבע ביקשה מהורי ילדי הגנים הציבוריים, הפרטיים וכן הצהרונים שיאספו את ילדיהם בשל במצב.

בעזה פונו מתלמידים 5 בתי ספר במזרח הרצועה, הסמוכים לגדר המערכת, מחשש לתגובת צה"ל - כמו גם מטות הביטחון של החמאס מאז אמש. בביטאון חמאס פורסם הבוקר כי הפלגים החמושים בעזה הקימו חמ"ל משותף, כנהוג במצבי חירום, באמצעותו הם בוחנים את דרכי התגובה לפעילות צה"ל.

אבו עטאיא, דובר "גדודי נאצר סלאח א-דין", הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית, איים היום כי הארגונים החמושים שוקלים להחריף את התגובה נגד ישראל.

"ככל שיתרבו פשעי הכיבוש - תורחב תגובת הפלגים", איים הדובר הפלסטיני. "נפתיע את הכיבוש בכוח ההרתעה של ההתנגדות. אנו ערוכים באופן מוחלט להגיב על תקיפות הכיבוש. אנו מחזיקים בהפתעות אם תימשך התוקפנות".

"כל הפלגים נמצאים בקשר רציף בדבר אופן ההתמודדות עם הכיבוש", הבהיר אבו עטאיא. "דרכי ההתנגדות מתפתחות באופן מתמשך, והיא ערוכה לכל הסלמה צבאית". גורמים רפואיים רשמיים ברצועת עזה הודיעו היום כי מניין ההרוגים העדכני מאז פרוץ סבב האלימות עומד על שישה בני אדם ו-32 נוספים נפצעו.

הלילה והבוקר פרסמו הזרועות הצבאיות של הג'יהאד האסלאמי ושל ועדות ההתנגדות העממית מספר סרטונים המתעדים, לדבריהן, כמה ממטחי הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה ביממה החולפת. בסרטונים מתועד ירי מתמשך, בחלקו ממספר קנים במקביל.

נמשכת האש לעבר הדרום

מפגיעת קסאם ברכב פרטי בשער הנגב נפצעו קל שני בני אדם, ואדם אחר נפצע קל מרקטה שנפלה סמוך למקום. הפצועים פונו על-ידי צוותי מד"א לבית-החולים סורוקה בבאר-שבע. אדם נוסף נפצע קל מרקטה שהתפוצצה ליד מוסד חינוכי בשדרות.

אמש נורו 31 רקטות לשטח הדרום, וצה"ל תקף בתגובה מטרות טרור ברצועת עזה. במקביל, הדרג המדיני אישר את תכניות הצבא ולכן ייתכן ובהמשך היום יהיו עוד תקיפות של צה"ל ברצועה.

רבבות ילדים בדרום נשארו בבתים, זאת לאחר שפיקוד העורף החליט לבטל את הלימודים באזור הדרום - במועצה האזורית אשכול ומועצה האזורית שער הנגב. גם הלימודים במכללת ספיר לא יתקיימו. מוקדם יותר הוחלט כי הלימודים בבתי הספר יחלו בשעה מאוחרת יותר, ולכן התלמידים לא יצאו עדיין למוסדות החינוך ויישארו במרחבים המוגנים.

אמש נועדו בירושלים שר הביטחון אהוד ברק וראש הממשלה בנימין נתניהו כדי לדון במצב ולהחליט על המשך התגובה הישראלית לטרור מעזה. גורמים מדיניים מעריכים כי הסיבוב הנוכחי לא מביא את ישראל לסף של מהלך צבאי גדול אלא לתגובות קשות של צה"ל. רה"מ נתניהו הבטיח בישיבת הממשלה הבוקר להחריף את תגובת ישראל. (לסיפור המלא)