בקשה לביה"ד: למנוע את פיטורי יו"ר ועד עיתונאי "מעריב" חגי מטר

ההסתדרות וארגון העיתונאים טוענים כי אי-קבלתו מחדש של מטר ל"מעריב" קשורה לחברותו בוועד העיתונאים והיותו הרוח החיה מאחורי מאבק העובדים

הבוקר (ב') הוגשה בקשה דחופה לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב כנגד בעליו החדשים של עיתון "מעריב", שלמה בן-צבי, במטרה למנוע את פיטוריו של חגי מטר, יו"ר ועד עיתונאי "מעריב".

הבקשה הוגשה על-ידי ההסתדרות החדשה וארגון העיתונאים בישראל, בגיבויו של יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, עו"ד אבי ניסנקורן, ובאמצעות עו"ד מיה פרי-אלתרמן, היועצת המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד אמיר בשה ממשרד בני כהן ושות' ועו"ד שי תקן ממשרד פישר-בכר-חן-וול-אוריון ושות'.

הדיון בנושא ייערך ביום חמישי הקרוב בשעה 14:30.

מטר, כתב מוניציפלי של המקומון "זמן תל-אביב" מבית "מעריב", פוטר בימים האחרונים, כמו יתר עובדי "מעריב", כחלק מהעברת הבעלות עליו, אך לא הועסק מחדש על-ידי בן-צבי ואנשיו.

התובעים טוענים כי אי-קבלתו לעבודה של מטר ב"מעריב" קשורה לחברותו בוועד העובדים והיותו הרוח החיה מאחורי מאבק העובדים.

"המשיבה מבקשת שלא לקלוט את מטר להמשך עבודה אצלה שלא כדין, כדי לפגוע בבטן הרכה של העבודה המאורגנת ולהביא לגוויעתה", נכתב בתביעה.

עוד נכתב כי "מטרת המשיבה הינה ליצור עובדות מוגמרות בשטח, ולפגוע במנהיג ההתארגנות באופן פרטני, למען יראו שאר העובדים מה ייעשה למי שעמד בראש מאבק עובדים - וייראו".

לטענת התובעים, אי-קבלתו של מטר לעבודה מחדש מהווה הפרה של חוק הסכמים קיבוציים וכן הפרה של הוראות חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה.

התובעים מבקשים מבית הדין צו מניעה כנגד פיטוריו של מטר וכן קביעת דיון דחוף בנושא במעמד שני הצדדים. כמו כן מבקשים התובעים לחייב את המשיבה בתשלום פיצויים ללא הוכחת נזק בסכום של 200 אלף שקל, בגין הניסיון שלא לקלוט את מטר לעבודה בשל פעילותו בוועד העובדים.

לטענת התובעים, מטר פוטר רק בשל היותו יו"ר ועד העיתונאים ב"מעריב", ולא ניתן כל נימוק אחר לפיטוריו.

בבקשה נטען כי מטר הוא עיתונאי מוערך שתפקודו זכה להערכה מהממונים עליו, ורק החודש הוא קיבל לידיו פרס יוקרתי על עבודתו העיתונאית.

עוד צוין כי שכרו של מטר משקף את שכרם של עיתונאים רבים, ועל כן אין חולק כי לא שיקול כלכלי עמד מאחורי ההחלטה לפטרו.

יצוין כי ההסתדרות וארגון העיתונאים הגישו בקשה דומה בפברואר השנה, עת ביקשו להוציא צו מניעה לפיטוריו של כתב ynet, תני גולדשטיין, שפוטר לכאורה על רקע פעילותו בהתארגנות עובדים באתר האינטרנט מבית "ידיעות אחרונות". אז הצליחו ההסתדרות וארגון העיתונאים במאבקם, וגולדשטיין הוחזר לעבוד באתר ynet, אותו הספיק לעזוב זה מכבר.