"שלום עכשיו": לחקור את שטייניץ - תקצב בסתר ההתנחלויות

שר האוצר אמר היום כי התמיכה הכספית בהתנחלויות הוכפלה "בפרופיל נמוך" ■ "שלום עכשיו" תשלח מחר מכתב למבקר המדינה בדרישה לפתוח בחקירה

תנועת "שלום עכשיו" דורשת ממבקר המדינה, יוסף שפירא, לפתוח בחקירה בעקבות עדותו של שר האוצר יובל שטייניץ, על כך ש"העביר כספים להתנחלויות תוך העלמת המידע מהציבור", כפי שחשף בעצמו בראיון לרדיו גלי ישראל.

התנועה תשלח מחר (ג') למבקר המדינה מכתב בדרישה לפתוח בחקירה. במכתב פונה "שלום עכשיו" למבקר "בדרישה לפתוח בחקירה על כספים שהעביר בסתר שר האוצר יובל שטייניץ להתנחלויות בשטחים, כפי שהעיד על כך בעצמו".

שטייניץ אמר היום (ב') בראיון: "הצלחנו, לא רק במילים אלא גם במעשים, להכפיל, אני אומר באופן ברור ומפורש, להכפיל את התמיכה הכלכלית והכספית ואת העברות הממשלה להתיישבות... עשינו את זה בפרופיל נמוך, בהסכמה עם ראשי ההתיישבות, עם ראשי ערים, מועצות, ראשי מועצת יש"ע, מתוך הנחה שאם הדברים האלה ייעשו בפרופיל גבוה תוך כדי פרסום, אז יהיו גורמים, גם בארץ וגם בחו"ל, שינסו למנוע את הדברים האלה ולהקים קול צעקה".

לטענת "שלום עכשיו", עדותו של שר האוצר כי הדברים נעשו "בפרופיל נמוך" מעידה כי הכספים העוברו תוך העלמת מידע מהציבור, והתנועה מבקשת ממבקר המדינה לערוך "בדיקה מקיפה בנוגע לאופן העברת הכספים, כמות הכספים שהועברו, מקורם ולאן הופנו".

לטענת התנועה, "בכל עת, ובייחוד בימים בהם מוטלים קיצוצים וגזירות כלכליות על הציבור הישראלי, חובה על שר האוצר לנהוג בשקיפות מלאה כשמדובר בכספיו של משלם המסים. דבריו של שר האוצר מעידים על פגיעה חמורה והפרה של כללי האתיקה הדמוקרטיים של שקיפות ודיון ציבורי. מדינה תקינה אינה יכולה להרשות לעצמה שהעברות כספים ממשלתיים, המשקפות מדיניות ברורה, תיעשה במחשכים וללא ביקורת ציבורית".