בכיר במיקרוסופט שהיה אחראי על חלונות 8 פורש מתפקידו

סטיבן סינופסקי היה אחראי גם על סדרת הטאבלטים החדשה שהשיקה מיקרוסופט

מיקרוסופט הודיעה הבוקר (ג') על פרישתו של סטיבן סינופסקי, נשיא חלונות. סינופסקי היה אחראי על מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט - חלונות 8 וסדרת הטאבלטים - Surface.

הפרישה או הפיטורים נכנסים לתוקף בצורה מיידית, כאשר העיתוי שלה מאוד מוזר, רק קצת יותר משבועיים לאחר ההכרזות החשובות של מיקרוסופט לתקופה זו. את סינופסקי תחליף ג'ולי לארסון-גרין, שתנהל את תחום התוכנה והחומרה של חלונות. לצד לארסון-גרין, תעמוד תמי רלר, שתשמש כמנהלת התחום העסקי של חלונות, לצד תפקידיה הנוכחיים כסמנכ"לית הכספים והשיווק. גם לארסון-גרין וגם רלר יכנסו בימים אלו לתפקידן, כאשר הן ידווחו ישירות לסטיב באלמר, מנכ"ל החברה.

"אני מודה לסטיבן על השנים הרבות בהן הוא עבד ותרם לחברה", אומר באלמר. "המוצרים והשירותים שהוצאנו לשוק בחודשים האחרונים, מציינים תקופה חדשה למיקרוסופט". הפרישה של סינוספקי באה במפתיע, מכיוון שהוא היה מיועד על-פי הערכות, להיות מחליפו של באלמר, כאשר זה יחליט לעזוב את החברה בשנים הקרובות. על-פי דיווח בבלוג הטכנולוגיה - The Verge, סינופסקי לא היה ידוע בתור מנהל נחמד במיוחד. סינופסקי שמר בעקשנות על השליטה במוצרים שלו ונהג לחסום מוצרים אחרים שהיו יכולים לפגוע בקידום על הפרוייקטים בהם עבד.

במכתב הפרישה ששלח באלמר לעובדים, הוא ציין את ההיסטוריה של סינופסקי בחברה, כאשר הצטרף אליה ב-1989 בתור מתכנת פיתוח תוכנה והמשיך כמייעץ טכני למייסד החברה, ביל גייטס. "אנחנו נמצאים לקראת תקופה עם הזדמנות גדולה", אומר באלמר. "מה שהשגנו בשנים האחרונות, הוא לא פחות ממדהים ואני יודע שיש עוד דברים מדהימים לפנינו".

מחפש הזדמנויות

"אני מחפש הזדמנויות חדשות", כותב סינופסקי במכתב הפרידה שלו לעובדי מיקרוסופט. "חלק יכולים להעלות השערות בקשר לתזמון העזיבה שלי. אני יכול להבטיח, שהסיבה לכך היא החלטה אישית, שבשום אופן לא קשורה לשום תיאוריה שפורסמה".

סינופסקי היה זה שהוביל את ההכרזות על חלונות 8 וה-Surface בשנה האחרונה, הוא ביצע את ההשקות במסיבות העיתונאים הגדולות, כולל ההשקה הרשמית בניו יורק בסוף אוקטובר. באותו אירוע, סיפר סינופסקי לגלובס, שה-Surface שהושק במספר מדינות בודדות בעולם, מתוכנן להגיע גם לישראל.

מכירות צנועות

בעוד שקצב השדרוגים לחלונות 8 עמד על 4 מיליון בשבוע וחצי מאז ההשקה, המכירות של ה-Surface, ככל הנראה פחות מרשימות. בראיון שערך באלמר עם העיתון הצרפתי - לה פריזיאן, הוא ציין שהמכירות התחילו באופן צנוע, מכיוון שהמכשיר היה ניתן לרכישה רק במספר מקומות מוגבל, כך שהוא לא מאוכזב. באלמר סירב לספק מספר רשמי למכירות הטאבלט של החברה.

ה-Surface בגרסת ה-RT, כולל מסך 10 אינץ' בפורמט רחב של 16 על 9, חריץ הרחבה לכרטיסי זיכרון, רגלית פנימית המאפשרת להעמיד אותו על השולחן וכיסוי דק הכולל מקלדת מלאה התפורה על-גביו. במיקרוסופט טוענים שהטאבלט עמיד לנפילות מ-72 זוויות שונות ולמשתמש יהיה קשה מאוד להרוס אותו. בינתיים, החלו ברשת להופיע תלונות של לקוחות, שטענו שכיסוי הטאבלט מתפורר או נפגם בחלק מסויים שלו. במיקרוסופט הוציאו הודעה שמדובר במספר מוגבל של יחידות וניתן להחליפם בחנויות מיקרוסופט.

דגם ה-RT של Surface עולה 500 דולר עם 32 ג'יגה, בעוד שדגם זהה מבחינת נפח האחסון שלו, המגיע עם כיסוי Touch Cover המשמש גם כמקלדת, יעלה עוד 100 דולר. המכשיר כולל לא עלות את חבילת התוכנות המשרדיות של מיקרוסופט - אופיס 2013. הטאבלט נמכר כרגע בארה"ב, קנדה, אוסטרליה, סין, צרפת, גרמניה ואנגליה.