אומ"ץ למבקר המדינה: לחקור את נאמן "מעריב" ד"ר שלמה נס

לטענת התנועה, ח"כ לאה נס קיבלה תרומות מאישים וגופים שבהם טיפל בעלה, במסגרת תפקידו כמטפל בחברות שנקלעו לקשיים במינוי של בית המשפט

תנועת אומ"ץ פנתה למבקר המדינה, בדרישה שיחקור את הקשר בין החברות שבהן מכהן ד"ר שלמה נס כדירקטור ובין התרומות לרעייתו, חברת הכנסת לאה נס.

התלונה למבקר מגיעה בעקבות כתבת תחקיר שפירסם עיתון "הארץ" בסוף השבוע האחרון. עו"ד נס שימש באחרונה כנאמן העיתון "מעריב" והיה אמון על מכירת העיתון לשלמה בן-צבי.

בתלונה של אומ"ץ כנגד שלמה נס נכתב כי "בין השאר התברר כי חברת הכנסת נס קיבלה תרומות מאישים וגופים שבהם טיפל בעלה, עו"ד שלמה נס, במסגרת תפקידו כמטפל בחברות שנקלעו לקשיים במינוי של בית המשפט.

"במקביל מתברר כי ברשימת התורמים של חברת הכנסת נס מופיעים אילי הון ובעלי שליטה בחברות ציבוריות, שבעלה עו"ד נס היה ועודנו חבר או יו"ר בדירקטוריונים שלהן".

לטענת התנועה, "מאגר התרומות של חברת הכנסת נס מצביע על קשר ברור של הון ושלטון - תופעה פסולה שנגדה פעל משרד מבקר המדינה".

"פופוליסטי וזול"

עו"ד ד"ר שלמה נס מסר בתגובה: "אני שמח שנפלה בחלקי הזכות ללוות אישה ואם נפלאה, רחבת אופקים, מקצועית, ערכית וציונית, אשר תורמת רבות לעם ישראל. אני גאה לעמוד לצד רעייתי מדי יום, ואמשיך לסייע ולגייס למענה תומכים רבים ככל האפשר.

"כל פעולותי למען לאה ובכלל נעשות על-פי מתכונת החוק, תוך כדי הקפדה יתרה על חוקי המדינה וערכיה, אותם אני מכיר ועל-פיהם אני מקפיד לחיות ולהתנהל.

"הפצת דבר פנייה למבקר, בשעה שזה כלל לא בדק את עצם הפנייה, אינו מעשה אמיץ בעיניי, אלא מעשה לא ערכי, פופליסטי וזול של תנועה בשם אומ"ץ".