מאסר עולם ועוד 40 שנה למבצע פיגוע הדריסה ביום הנכבה

איסלאם עיסא, שהורשע ברצח אביב מורג ז"ל בפיגוע הדריסה ב"יום הנכבה" במאי 2011, ישלם פיצוי בסך כ-350 אלף שקל למשפחתו של מורג ולפצועים

בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר היום (ד') עונש של מאסר עולם ועוד 40 שנות מאסר בפועל על נהג המשאית איסלאם עיסא (23) מכפר קאסם, שהורשע ברצח של אביב מורג (בן 29 במותו) מגבעתיים, באמצעות פיגוע דריסה שביצע ב"יום הנכבה" במאי 2011 בתל-אביב.

בנוסף, גזר בית המשפט על עיסא תשלום פיצוי בסך כולל של כ-350 אלף שקל למשפחתו של מורג ולפצועים שנפגעו בפיגוע.

ב-15 במאי 2011, בסביבות השעה 9:45, דהר עיסא על הכביש לאורך כ-2 קילומטרים, בציר המוביל מצומת מסובים למחלף קיבוץ גלויות, ופגע במשך דקות ארוכות במספר כלי רכב ובהולכי רגל - עד שפגע באוטובוס ואז נעצר. בהמשך ניסה עיסא להימלט ברגל מהמקום, אולם הוא נעצר בידי עוברי-אורח שלכדו אותו והחזיקו אותו עד להגעת המשטרה.

מותו של מורג ז"ל נקבע במקום. 17 בני אדם נוספים קיבלו טיפול על-ידי כוחות ההצלה שהוזעקו לזירת האירוע.

"עיסא דהר על הכביש עם משאית במשקל 15 טון במהירות כמעט מקסימלית, התנגש ורמס במתכוון, פעם אחר פעם, כלי רכב שניקרו בדרכו - וכל זאת מבלי לבלום את המשאית, מבלי להתעכב ומבלי להושיט עזרה", כתבו השופטים גיליה רביד, גלעד נויטל ומאיר יפרח בפסק דינם.

כחצי שנה אחרי המקרה, ב-1 בנובמבר 2011, התאבד דוד מורג, אביו של אביב מורג, שלא יכול היה לשאת את האובדן.

ממשפחת מורג נמסר בתגובה לגזר דינו של המחבל איסלאם עיסא: "שמנו את מבטחנו בבית המשפט לאורך כל הדרך, ואנחנו מרוצים הן מגזר הדין והן מהטיפול המסור והיסודי של גורמי הביטחון והפרקליטות שהביאו להרשעתו של המחבל הרוצח.

"בצד זה קיים בליבנו עצב עמוק, שכן דבר לא יחזיר אלינו את יקירינו, אביב מורג ז"ל שנרצח על-ידי המחבל הנתעב ואבי המשפחה דוד ז"ל שקרס ושם קץ לחייו כחצי שנה לאחר הרצח.

"לאורך כל הדרך הבהרנו כי מבחינתנו כמשפחה מדובר ברצח כפול שבוצע על-ידי מחבל נתעב, שקם בבוקר יום הנכבה כשכל מטרתו היא לרצוח כמה שיותר יהודים רק בגלל שהם יהודים. הדם של אביב ושל דודי נמצא על ידיו של המחבל הרוצח. אלמלא הרצח של אביב בפיגוע, היינו היום משפחה שלמה ומאושרת".

כל הסכומים האמורים יופקדו במזכירות בית המשפט לא יאוחר מיום 1.4.13 ויועברו לידי כל אחד מהאנשים שפורטו לעיל על-פי פרטים שיימסרו על-ידי התביעה.