לקראת עימות? רקטות נורו לדרום, ישראל חיסלה את אלג'עברי

4 רקטות התפוצצו בשטח המועצה האזורית אשכול, אחת מהן בתוך יישוב סמוך לגבול עם מצרים ■ לא היו נפגעים ולא נגרם נזק ■ ישראל חיסלה בתגובה את רמטכ"ל הזרוע הצבאית של חמאס

לקראת עימות נרחב? רמטכ"ל חמאס, אחמד אלג'עברי, חוסל בעזה. זאת לאחר שאחרי קצת יותר מ-24 שעות של שקט, שוב חודש בצהריים הירי לעבר יישובי הדרום. ארבע רקטות התפוצצו בשעות האחרונות בשטח המועצה האזורית אשכול, אחת מהן בתוך אחד היישובים, סמוך לגבול עם מצרים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. במערכת הביטחון נבדק חשד לפיו הירי בוצע מסיני.

בתגובה חוסל אחמד ג'עברי, "רמטכ"ל" חמאס ומי שהיה אחראי על חטיפת גלעד שליט, כך מסרו היום כלי תקשורת ברצועה. ג'עברי היה על כוונת כוחות הביטחון של ישראל כבר תקופה ארוכה. הוא נפגע בתקיפת חיל האוויר ברצועה, אחרי שארבע רקטות התפוצצו בדרום הארץ.

בתשובה לשאלה האם צה"ל נערך לנפילת טילים במרכז הארץ, אמר גורם צבאי ל"גלובס" כי "צה"ל נערך לכל תרחיש ויגן על אזרחי ישראל". מדובר צה"ל הגיבו לחיסול ומסרו כי "מדובר בפעולה כירורגית של צה"ל המבוססת על מודיעין מדויק. מטרת התקיפה היא להנחית מכה קשה על מערכת הפיקוד והשליטה של חמאס ולפגוע בתשתיות הטרור".

- האם מדובר בחזרה למדיניות הסיכולים הממוקדים?

"כרגע זו פעולה נקודתית ולא מבצע. צה"ל ימשיך לתקוף יעדים המהווים בסיסי טרור כנגד אזרחי ישראל".