ירידה בפעילות הסלולר של רמי לוי; עובדים פוטרו

למרות שמערכת הניידות מראה שכמות המנויים היא כ-35 אלף בלבד, לוי מתעקש שהמספר כפול ■ "חוללתי מהפכה שהביאה אנשים לחסוך מאות שקלים בחודש"

סימני שאלה סביב המשך פעילות הסלולר של רמי לוי. ממידע שהגיע ל"גלובס" עולה כי בשבועות האחרונים פוטרו עשרות עובדים בסניפים השונים, וכי בחלקם לא ניתן לקבל עוד שירות. עוד נודע כי מנהל הפעילות הסלולרית, ציון מדלל, צפוי לפרוש בקרוב.

כמו כן, נתוני מערכת הניידות מגלים כי לוי איבד אלפי מנויים בחודשים האחרונים. מנתונים שהגיעו ל"גלובס" עולה כי לוי צבר 53 אלף מנויים שהתניידו מאז דצמבר 2011.

לנתונים אלה נוספים גם מנויים שעברו מבלי לנייד מספר מרשת אחרת, כך שלפי ההערכות, כמות הלקוחות נאמדת בין 60 ל-70 אלף מנויים. בפועל, במערכות הניידות רשומה כמות נמוכה הרבה יותר - בין 30 ל-35 אלף מנויים.

הרווחיות נשחקת

עם זאת, בשיחה עם "גלובס" טען לוי כי מערכת הניידות משקפת נתונים חלקיים בלבד, וכי מספר המנויים הרשומים אצלו עומד על 70 אלף.

בחברה בוחנים כיצד ניתן להחזיר את הפעילות לרווחיות, לנוכח רמות המחירים וההוצאות הכרוכות ברכישת זמן אוויר בתוספת עלויות. לוי, נציין, שוקל להרחיב את מערך המכירות של ציוד הקצה, בכל הקשור לטלפונים ואביזרים נלווים, מתוך תקווה שכך יצליח לפצות על ההפסדים מהפעילות הסלולרית הישירה.

לוי, נזכיר, משווק שירותי סלולר המבוססים על רשת פלאפון. כאשר המתחרים החדשים, גולן טלקום והוט מובייל, נכנסו לשוק עם חבילות אטרקטיביות של פחות מ-99 שקל, הוא הגיב במהירות וביקש לפתוח את המשא-ומתן עם פלאפון. במקביל, ניהל משא-ומתן עם פרטנר כדי לנסות ולהשיג מחיר טוב יותר.

בסופו של דבר הצליח לוי להגיע להסכם עם פלאפון שאיפשר לו להציע מחיר של 88 שקל לחבילת "הכול כלול". אלא, שחבילה זו שוחקת את הרווחיות שלו, וכל עוד הוא לא מגייס הכנסות משירותים נלווים - הוא לא יוכל להרוויח מפעילות סלולרית נטו.

בחודשים האחרונים החל לוי לקצץ דרסטית, בהוצאות וכעת, כאמור, הוא בודק כיצד ניתן להחזיר את הפעילות לרווחיות.

במקביל, קנה לוי גם את המותג 015 הלו כדי שיוכל להציע פעילות של שיחות לחו"ל - פעילות שהרווחיות בה נשחקת בקצב גבוה והתחרות בה קשה. כך שלא מן הנמנע כי לוי ינסה לשפר את תנאיו מול פלאפון שוב בזמן הקרוב.

בתגובה לדברים אמר לוי כי חלק מהעובדים פוטרו, ואחרים עזבו לאחר שהבינו כי לא יקבלו בונוסים בעקבות ההאטה בגיוס המנויים. לדבריו, חלק מהמפוטרים עברו למחלקות אחרות.

עוד מציין לוי כי הוא המפעיל הווירטואלי הגדול ביותר, וכי הוא היחיד שמרוויח מהפעילות. "חוללתי מהפכה סלולרית שהביאה אנשים לחסוך מאות שקלים בחודש, ואני מתכוון להמשיך במהפכה הזו, ולא כמו אלה שמורידים ב-10 שקלים את המחיר".