ארה"ב - הכוח העולה בשוק הנפט והגז העולמי

ד"ר פאתיח בירול, הכלכלן הראשי של סוכנות האנרגיה הבינ"ל, יציג בוועידת ישראל לעסקים 2012 את התחזית המלאה לשוק האנרגיה לשנה הקרובה

"עד 2020 תתפוס ארה"ב את מקומה של סעודיה כמפיקת הנפט והגז הגדולה בעולם". האמירה הזו הנשמעת עדיין לרובנו כדימיונית, היא חלק מתחזית האנרגיה השנתית שפרסמה החודש סוכנות האנרגיה הבינ"ל (IEA), הסוכנות שהוקמה בשנות ה-70 על-ידי מדינות ה-OECD כמענה לקרטל הנפט אופ"ק והיא נחשבת לגוף המחקר האמין והמשפיע ביותר בתחום האנרגיה בעולם.

את ההסבר לעלייתה המרתקת של ארה"ב בתחום האנרגיה והשלכותיה על העולם וישראל, כמו גם תחזיות לגבי מחירי הנפט והגז והאנרגיות המתחדשות, יציג במושב "שוק האנרגיה - הצמיחה בישראל ומצב עולמי", ד"ר פאתיח בירול, הכלכלן הראשי של סוכנות האנרגיה הבינל', ומי שדורג על-ידי ה"פורבס" כאיש המקצוע המשפיע ביותר בעולם האנרגיה כיום.

לצידו של בירול ישתתפו בדיון שייערך במסגרת ועידת ישראל לעסקים 2012 של "גלובס", כמה מבכירי המומחים והפרשנים הבינ"ל ובהם פרופ' ניק באטלר, הפרשן בכיר לענייני אנרגיה של ה"פייננשל טיימס", יועצו לשעבר של ראש ממשלת בריטניה טוני בלייר וכיום סגן נשיא בקבוצת BP; קרלוס פסקל, יועץ לאנרגיה ויחסים בינלאומיים בארה"ב; ד"ר הרולד וינגר, לשעבר מדען ראשי בענקית הנפט של-רויאל דאץ' וכיום מדען ראשי בחברת IEI; ולאוסון פרימן, סגן נשיא נובל אנרג'י.

להרשמה לוועידת ישראל לעסקים 2012 - לחצו כאן

לצד המגמות המרכזיות בשוק האנרגיה העולמי יעלה במושב הפוטנציאל הגדול שישנו בישראל בתחומי הגז הטבעי, פצלי השמן והאנרגיות המתחדשות. את הדיון ינחה עמירם ברקת, כתב אנרגיה ותשתיות ב"גלובס".

ועידת ישראל לעסקים 2012, הוועידה העסקית השנתית הגדולה בישראל, תתקיים השנה בסימן "2013 - לאן?". זהו האירוע הכלכלי החשוב והיוקרתי בישראל המפגיש בין כל מקבלי ההחלטות, אנשי העסקים ובכירי הכלכלה בארץ ובעולם. ועידת ישראל לעסקים של "גלובס" תתקיים בתאריכים 9-10 בדצמבר במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בת"א.