מיטב על "עמוד ענן": לא לבצע שינויים בתיק ההשקעות

רון אייכל, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות: "את הבור התקציבי שייפער, כפי הנראה, אנחנו נשלם, דרך תוספת מיסים ולא דרך הגדלת הגירעון אשר נמצא כבר בקצה העליון המתקבל על דעתן של סוכנויות הדירוג"

רון אייכל, האסטרטג הראשי בבית ההשקעות מיטב, קורא לציבור המשקיעים לא לבצע שינויים בתיק ההשקעות נוכח מבצע "עמוד ענן". זאת, בעוד הבורסה בת"א מפגינה היום יציבות ולא נרשמות ירידות חריגות למרות הלחימה בדרום.

"לאור האפקטיביות של כיפת ברזל צפוי כי הנזק האזרחי יהיה צנוע משמעותית מאשר היה בעופרת יצוקה", כותב אייכל בסקירה. "על רקע 2 המערכות הצבאיות האחרונות, אנו לא חושבים כי יש צורך דחוף לבצע שינוי משמעותי בפרופיל הסיכון של תיק ההשקעות".

אייכל מזכיר כי העלות היומית הישירה (לא כולל אבדן תפוקה של העסקים ונזק אזרחי) של מבצע "עופרת יצוקה" נאמדה ב-100-200 מיליון שקל, כלומר בסך הכל 2.4 מיליארד שקל. עם זאת, במבצע "עמוד ענן" העלות היומית, להערכת אייכל, הינה "נמוכה מהגבול התחתון".

"את הבור התקציבי שייפער, כפי הנראה, אנחנו נשלם, דרך תוספת מיסים ולא דרך הגדלת הגירעון אשר נמצא כבר בקצה העליון המתקבל על דעתן של סוכנויות הדירוג", כותב אייכל.