פימי ללא הפסקה: הגיעה להחזקה של 18.5% בחברת גילת

היקף ההחזקה של הקרן קרוב להחזקתה של קרן יורק בגילת, והוא עומד להפוך את פימי לבעלת שליטה "דה פקטו" בחברת הלוויינים

יומיים לאחר שרכשה כ-4% מהון המניות של גילת , קנתה אמש (ד') קרן פימי, המנוהלת על-ידי ישי דוידי, נתח דומה של מניות במהלך המסחר בוול סטריט. בכך הגיעה פימי להחזקה של כ-18.5% מהון המניות של גילת.

מדובר בהחזקה קרובה לזו של בעלת המניות הגדולה בגילת, קרן יורק, אשר נציגה בישראל הוא ג'רמי בלנק, שאף מכהן כדירקטור בגילת. לקרן פימי אין עדיין נציגות בדירקטוריון גילת, אבל היקף ההחזקה שלה עומד להפוך אותה "דה פקטו" לבעלת שליטה בחברה.

לאחר הרכישה שביצעה בתחילת השבוע קיבלה פימי פניות מגופים ומקרנות אמריקניות המחזיקים במניות גילת, לרכישת המניות מידיהם. פימי רכשה אמש כ-1.6 מיליון מניות במהלך המסחר בוול סטריט, במחיר ממוצע של כ-4.9 דולרים למניה, בתמורה לסך של כ-7.85 מיליון דולר. לאחר רכישה זו מחזיקה פימי בכ-7.7 מיליון מניות גילת (כ-18.5% מההון), שאותן רכשה במחיר ממוצע של 4.1 דולרים למניה, ובתמורה כוללת של כ-31.5 מיליון דולר.

ניתן להעריך בסבירות גבוהה כי לא תמו הרכישות של פימי, וכי היא תשאף להגיע להחזקה משמעותית יותר בגילת בעתיד.

באשר ליורק, שהיא קרן השקעות פיננסית, עדיין לא ברור אם היא תבחר למכור את מניותיה לפימי, או שתישאר משקיעה פיננסית בחברה לצדה. ביורק סירבו היום להתייחס לעתיד ההשקעה שלהם בחברה.

יורק נכנסה להשקעה בגילת ביוני 2005, כשרכשה את חוב החברה לבנק הפועלים, וקיבלה אופציה להמרתו למניות. הקרן המירה בספטמבר 2006 את החוב - בהיקף של 71.4 מיליון דולר - למניות גילת, לפי מחיר הגבוה בכ-35% מהמחיר הנוכחי שבו נסחרת המניה. מאז מימשה יורק חלק מהחזקותיה: בהנפקה המשנית של גילת בנאסד"ק בסוף 2006 היא מכרה מניות בהיקף של כ-20 מיליון דולר, במחיר של 8.5 דולרים למניה, הגבוה ב-70% מהמחיר הנוכחי.

גילת לוויינים, המנוהלת על-ידי ארז ענתבי, פעילה בשלוש חטיבות: החטיבה האזרחית מספקת ציוד תקשורת לווייני לחברות תקשורת; החטיבה הצבאית, בניהולו של תא"ל במיל' משה (צ'יקו) תמיר, מספקת פתרונות תקשורת לוויינית בתנועה לגופי ביטחון; ובחטיבת השירותים משמשת כספקית תקשורת.

אתמול פרסמה גילת את דוחות הרבעון השלישי, אשר הציגו צמיחה בהכנסות וברווח התפעולי. גילת דיווחה על צמיחה של 6.1% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, והגיעה להכנסות של 89 מיליון דולר.

השיפור בתוצאותיה של גילת הופך את ההחלטה של קרן יורק אם להישאר עם ההחזקה או למכור את המניות לקשה יותר. עד עתה היא לא קצרה פירות מהשקעה ותיקה זו, וכעת יש לה הזדמנות להיחלץ ממנה.

מנגד, יחד עם השיפור בתוצאות, יכולה כניסתה של קרן פימי להביא לשינוי משמעותי בתוצאות החברה בטווח הארוך.

גילת
 גילת