מתגייסים למען הדרום

חברות רבות במשק נרתמות למכן תושבי הדרום ■ וגם: אילו אירועים נערכו בסוף השבוע, למרות המצב הביטחוני?

שעה שמציאות חייהם של תושבי דרום הארץ הפכה לקשה במיוחד, על רקע התמשכותו של מבצע "עמוד ענן", חברות רבות במשק החליטו להתגייס ולנסות לעזור, כל אחת בדרכה. קבוצת כלמוביל, בבעלות משפחת חרל"פ, ביטלה את אירוע ההשקה המתוכנן של מרצדס A CLASS שהיה אמור להיערך בחמישי בערב. הקייטרינג של האירוע נתרם למען חיילי צה"ל. כמו-כן, תרמה הקבוצה ובעלי המניות שלה 200 אלף שקל למיגון בית החולים ברזילי באשקלון. החברות הקבלניות דניה סיבוס והאחים חסיד יארחו החל מהיום (א') משפחות מהדרום בדירות בפרויקט "גני ציון" שבשכונת קטמון בירושלים. לרשות המתארחים יעמדו מספר דירות שבהן יוכלו להשתכן עד לסיום המבצע.

עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון, עובדת בשיתוף עם רח"ל (רשות החירום הלאומית) ועם נציגי הרשויות המקומיות, על מנת לתאם העברת מוצרים הנדרשים לדרום. פארק השעשועים הלונה גרנד פתח את שעריו ומזמין את תושבי הדרום לביקור חינם. גם במתחם בילו סנטר בצומת בילו אירחו בחמישי ובשישי ילדים מהדרום במתחם הלונה פארק והג'ימבורי ללא תשלום. קניון עזריאלי ת"א אירח כ-300 ילדים והורים מהדרום ליום מרגיע. גם קניון שבעת הכוכבים בהרצליה התגייס למען ילדי אשקלון ואירח אותם ליום כיף שכלל בילוי בפעלטון (משחקייה), בפינת ליטוף, בבאולינג, ובסדנאות יצירה בתוך הקניון ללא כל עלות. החנויות בקניון תרמו סופגניות, שתייה, פסטות, מאפים וממתקים לילדים. רשת הצעצועים "הפיראט האדום" שלחה משאית עמוסת צעצועים שחולקו לילדים בשדרות ולילדים המאושפזים בבי"ח ברזילי שבאשקלון.

חברת סלקום נערכה לארח עובדי סלקום ובני משפחותיהם, תושבי הדרום, שביקשו לשהות במהלך סוף השבוע באזורים אחרים בארץ. גם בחברת זוגלובק, לה מפעלים בצפון ובדרום, גילו העובדים סולידריות. עובדי החברה בצפון הזמינו את עובדי המפעל בדרום להתארח בבתיהם.

חברת הרכב אלדן החליטה להקצות כלי רכב מצי ההשכרה של החברה עבור אזרחים אשר רכבם הושבת כתוצאה מפגיעת טיל. כלי הרכב יסופקו לתקופה של חודש, על חשבון אלדן ללא עלות. הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית מעניקה סיוע חירום לתושבים אשר נפצעו מירי טילים או שבתיהם נפגעו פגיעה ישירה מהטילים, מתרומה של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה (JFNA). הסיוע הכספי המידי, בהיקף של כ-1,000 דולר, נועד לעזור לנפגעים בהתארגנות ראשונית ודחופה. בנוסף לסיוע החירום, כל משפחה שתוכר על-ידי המוסד לביטוח לאומי כנפגעת פעולות איבה, תוכל לפנות לקרן של הסוכנות ולקבל סיוע בהיקף של עד 20,000 שקל.

קבוצת לאומי מציעה ללקוחותיה תושבי הדרום, הפרטיים והעסקיים, הלוואות התארגנות בתנאים מיוחדים. עוד מעניק הבנק פסק זמן מהמשכנתא לתקופה של 3 חודשים, ללא עמלה. בנוסף, ועד בנק לאומי יוצאו במבצע "כולנו בלאומי משפחה אחת" שבמסגרתו משפחות של עובדים באזור המרכז יארחו משפחות עובדים מהדרום לכמה ימים של הפוגה מהישיבה בממ"דים. חברת ישראכרט מעניקה הטבות לבתי עסק קטנים בעלי מחזור של עד מיליון שקל בשנה בישובים הסמוכים לקו העימות. מדובר בהנחה של 30% בעמלות הסליקה, על כלל העסקאות שנסלקות באמצעות קבוצת ישראכרט עד סוף שנת 2012. בנוסף הודיעה החברה כי תשמח לדחות את מועד הפרעון של תשלומי הלוואות קיימות, שמועד פרעונן עד ליום 30 בינואר 2013, ב-90 יום לעסקים אשר יהיו מעוניינים בכך.

גם רשתות המזון התגייסו לטובת תושבי הדרום. לקראת השבת העניקה רשת מגה אפשרות לתושבי הרשויות בדרום לקנות מספר מוצרי בסיס בשקל אחד בלבד.

גם שופרסל הודיעה כי תעניק הטבות שונות לתושבי הדרום בעשרות מסניפיה. הרשת תעניק למאות ילדים מיישובי קו העימות ימי כיף בשבוע הקרוב באזור המרכז. בנוסף שופרסל תעניק כ-1,600 כרטיסים במתנה לתושבי יישובי קו העימות להצגת "פיטר פן" שתתקיים בתחילת דצמבר (חנוכה), כולל הסעות להצגות ופינוקים נוספים ותחלק אלפי ערכות DVD לילדים.

לא נפסיק לרוץ

למרות המצב הביטחוני, ולאחר שנערכה כמתבקש התייעצויות אל תוך הלילה עם פיקוד העורף, נערך אתמול בבוקר (שבת) מרוץ "אייל" ברמת השרון. מעל 3,500 רצים נרשמו למרוץ שכלל מקצים למרחקים של 2 ,5 ו-15 ק"מ. רבים מהנרשמים נעדרו, כיוון שנאלצו להתייצב לשירות מילואים. המרוץ החל בטקס לזכרו של אייל שמואלי ז"ל, בנה של מארגנת המרוץ זהבה שמואלי. לראשונה השנה נערך המרוץ בשיתוף עם חברת "פעילים ניהול תיקי השקעות" מקבוצת בנק הפועלים ובכירים מחברת ניהול התיקים ומהבנק הגיעו להשתתף.

רן עוז/ צילום: איל חרוזי עושים צילום
 רן עוז/ צילום: איל חרוזי עושים צילום

רן עוז

בין היתר נכחו רבקה אלגריסי מנכ"לית פעילים (שרצה 5 ק"מ ב-38:06 דקות) היו"רית הנכנסת של פעילים וחברת הנהלה בכירה בבנק הפועלים חנה פרי זן שרצה במרוץ העממי, ורן עוז, משנה למנכ"ל, ממונה על החטיבה הפיננסית של הבנק, שרץ 5 ק"מ ב-34:35 דקות. ראש עיריית רמת השרון, איציק רוכברגר, הגיע לאירוע בדיוק בזמן על מנת להזניק את הריצות התחרותיות למרחקים של 5 ו-15 ק"מ.

לאוטמן כמתוכנן

בעוד העיר תל אביב מתאוששת מרעשי אזעקת האמת שמילאו אותה בחמישי בערב, החליט התעשיין דב לאוטמן כי שום רעשי רקע לא יסיטו אותו מתכניתו המקורית לאותו ערב. לאוטמן החליט לקיים כסדרו את אירוע ההתרמה השנתי לעמותת "ישראלס", הפועלת לקידום המחקר ומציאת מרפא למחלת ניוון השרירים הקטלנית ALS, ולתמיכה בחולים ובבני משפחותיהם. האירוע התקיים במוזיאון ארץ ישראל בתל-אביב ובמהלכו הועלתה בפני הבאים ההצגה "33 וריאציות" של תיאטרון בית לסין.

דן וסוזי פרופר, ערב התרמה לחולי ALS / צילום: יוסי כהן
 דן וסוזי פרופר, ערב התרמה לחולי ALS / צילום: יוסי כהן

דן וסוזי פרופר

לאוטמן, המשמש כנשיא העמותה, ובעצמו לוקה במחלה, התייצב בפני אורחיו ואמר להם שהוא מקווה כי בשנה הבאה כבר ינאם בפניהם כשהוא עומד על רגליו. כמו כן נשאה דברים ח"כ רחל אדטו יו"רית שדולת הבריאות בכנסת. לא פחדו מטילים: דן וסוזי פרופר, יאיר ואילנה המבורגר, גדעון המבורגר, צבי סטפק, עמי ומיכל פדרמן, דליה פרשקר, פרופ' לביא פרץ ועוד.

משפ' גרא חוגגת 120

בביתם של עודד גרא יו"ר בנק רוטשילד בישראל ורעייתו עו"ד אלה גרא, בכפר ויתקין, נערך אתמול אחר הצהרים אירוע מיוחד. בחגיגה משולשת חגגו בני הבית ימי הולדת לילדים התאומים רפאל ודניאלה בני ה-30 ולאבי הבית עודד, בהגיעו לגיל העגול 60. ביחד חגגו השלושה סך של 120 שנה.

עודד גרא / צילום: יוסי כהן
 עודד גרא / צילום: יוסי כהן

עודד גרא (תמונת ארכיון)

בין החברים הקרובים שהגיעו מחו"ל למרות המצב הביטחוני: סר רונלד כהן ושרון הראל, פויו ואניטה זבלדוביץ', פטרה ודרקו הורבט ויויו (יונתן) לייטרסדורף שהגיע מניו יורק. עוד בחוגגים: האימא והסבתא מאירה גרא, יהודית וקובי ריכטר, ענת טמיר, עברי לידר והחבר יאן, שמואל וענת חרל"פ, אורה ואיתן סטיבה, מיכל ודוד פורר, שולה וליאון רקנאטי, יאיר ואילנה המבורגר, הרצל ומירי חבס, שרה ומיכאל סלע, דושי לייטרסדורף, מורי ודוריס ארקין ועוד.