חדשות 2 ו-10: מאות אלפי שקלים ביום לסיקור "עמוד ענן"

בערוץ 2 מדווחים על הוצאה יומית נוספת של 200 אלף שקל, ובערוץ 10 על תוספת של 100 אלף שקל ■ ההוצאות כוללות שימוש בלוויינים, תפעול ניידות, מוניות לאורחים שמגיעים לאולפן והוצאות על שעות נוספות לכוח-האדם

חברות החדשות של ערוץ 2 וערוץ 10 משקיעות מאות אלפי שקלים ביום על ימי השידורים המיוחדים של סיקור מבצע "עמוד ענן". על-פי ההערכה, בנוסף לתפעול השוטף שלה מוציאה חברת חדשות 2 עוד 50 אלף דולר ביום (כ-200 אלף שקל).

לפי שעה, הכסף מגיע מתקציב הרזרבה של החברה, ובדומה להתנהלות באירועים חדשותיים קודמים דוגמת מבצע צבאי זה, היא צפויה בתום הלחימה לבקש תוספת תקציבית מזכייניות ערוץ 2, קשת ורשת. כמו כן, לדבר יו"ר הדירקטוריון, תמי רוה, עד לרגע זה לא התקבל מהרשות השנייה הכסף הנדרש למיגון האולפנים בנווה אילן ובתל-אביב.

בחדשות 10, על-פי ההערכה, יש תוספת של 100 אלף שקל ביום להוצאות השוטפות מדי יום. חדשות 10 נאלצה לקנות לטובת סיקור האירועים עוד שתי מערכות שידור מהשטח באופן מיידי.

ההוצאות הרבות בשתי המערכות הן על שימוש בלוויינים, תפעול של כל הניידות, מוניות לאורחים שמגיעים לאולפן בנווה-אילן (במקרה של חדשות 2, בחדשות 10 עצרו בינתיים את הפעילות באולפן בירושלים), ובעיקר הוצאות מרובות על שעות נוספות לכוח-האדם המשדר ונמצא בשטח סביב השעון. כמו כן, כמעט מדי ערב מוקם אולפן נייד נוסף בשטח, מחוץ לאולפן המרכזי.

לדברי ממלא-מקום המנכ"ל של חדשות 10, אבי אלקלעי, "לא ננקטים שום צעדי חיסכון בשלב זה. בזמן שיש ירי בכל מקום, במצבים כאלה לא חוסכים. עושים את מה שאפשר לעשות, וזה לא אחראי לחסוך כעת".

בחדשות 2 המאמץ מניב פרי, ונרשם רייטינג גבוה מאי-פעם לחדשות. במהלך השבוע כולו מהדורת החדשות של ערוץ 2, בהובלת יונית לוי ודני קושמרו, עברה את רף 30% האחוזים, וביום חמישי היא הגיעה ל-33.3% צפייה. "אולפן שישי" שברה שיא ביום שישי האחרון של 7 שנים עם 23.1% צפייה. חדשות 10 שומרת על נתוני רייטינג שגרתיים.