מכתב לשר השיכון: אל תדחה את תוצאות מכרזי חריש

את המכתב, שנשלח כאמור לשר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס באמצעות עו"ד אלעד הלוי, שלחו מארגני קבוצת הרכישה שהתגבשה תחת עמותת 'נאות חנן' בשיתוף עם עמותת 'חריש שלנו' תחת ניהולה של חברת 'באמונה'

שבוע לאחר שנסגרו המכרזים בחריש ההמולה סביבם מסרבת לגווע. לאחר שבשבוע שעבר שלחו נציגי קבוצת הרכישה החילונית, בהובלת חריש הירוקה ומנהלת המגורים, מכתב לוועדת המכרזים בדבר חשד לאי סדרים בהתנהלות העמותות החרדיות במכרז, נשלח היום מכתב לשר השיכון המבקש להתקדם עם המכרז כמתוכנן ולא לעכב את התוצאות.

את המכתב, שנשלח כאמור לשר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס באמצעות עו"ד אלעד הלוי, שלחו מארגני קבוצת הרכישה שהתגבשה תחת עמותת 'נאות חנן' בשיתוף עם עמותת 'חריש שלנו' תחת ניהולה של חברת 'באמונה'. קבוצה זו, המונה כ-740 משתתפים, מורכבת מהציבור הדתי לאומי והציבור החילוני. הקבוצה ניגשה למתחם הגדול ביותר הכולל למעלה מ-500 יחידות דיור והציעה את מה שנראה כהצעה הגבוה ביותר במכרז. הצעתה של הקבוצה עמדה על כ-70 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור בעוד המתחרים, הן החילונים והן החרדים הגישו הצעות נמוכות יותר שנעו סביב 50 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור.

"כידוע, במסגרת המכרז נבדקת טענת תנועת "חריש הירוקה" בדבר איגוד העמותות החרדיות תחת חברה בע"מ בשם "ועד הדיור"", כך נכתב במכתב, "מבלי להביע דעה על עצם הטענה, אבקש להעיר כי אין לי אלא להלין על פעולת חריש הירוקה הבאה בתגובה על ההנחה כי היא לא זכתה במכרז שבנדון, וזאת זמן שכלל טענותיה בדבר קיומו של ועד הדיור היו ידועות לה עוד זמן רב טרם הגשת ההצעות למכרזים. ככל שמרשתי, כמו גם מציעים אחרים, הציעו את ההצעה הגבוהה ביותר בנודע למתחם ספציפי - דבר אשר בנקל ניתן לבודקו - הרי שיש להכריז עליהם כזוכים לאלתר מבלי להתנות זכייה זו בדבר כשרות הצעת ועד הדיור".

עוד כותבים נציגי קבוצת הרכישה במכתב: "להזכירכם, באמתחת מרשתי מאות משפחות אשר ביקשו לרכוש דירה למגורים ואין כל מקום לעכב את תוצאות המכרז אל נוכח ניהולה של חקירה כזו או אחרת כנגד ועד הדיור כאשר ככל הידוע למרשתי, תוצאות חקירה זו כלל אינן רלוונטיות לחלק ניכר מהמתחמים וזאת זמן שכל עיכוב בהכרזה על זוכה גורמת למרשתי נזקים קשים. אם כן, על מנת למנוע נזק נוסף למרשתי וחבריה, הריני פונה בזאת אליכם בדרישה כי ככל שהצעת מרשתי, כמו גם הצעות מציעים אחרים, הינה הגבוהה ביותר בנוגע למתחמים ספציפיים, הרי שיוכרז ללא דיחוי זוכה באותם המתחמים שכן לזכיות אלו, אין ולא יכול להיות כל קשר לפסילת הצעותיו של ועד הדיור".

בהקשר של הטענות שהעלו נציגי מינהל מגורים לישראל בהובלת מוטי פלד וחריש הירוקה בהובלת חמי בר אור כנגד ההצעות שהגישו ועד הדיור נמסר היום ממשרד המשפטים בשם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה כי: "במשרד המשפטים התקבלה פניה בנושא ביום חמישי האחרון והיא תטופל בהתאם".