אלון יפת חוגג בליגה האירופית: 90 דקות עבודה, שכר של 2,300 אירו

השופט הישראלי שובץ למשחק שייערך השבוע בין ליברפול ליאנג בויז השווייצרית; כמה מרוויחים השופטים הבכירים באירופה על ניהול משחקים ביבשת?

דווקא בשנה לא פשוטה בכלל עבור איגוד השופטים, ממשיכות להתקבל חדשות טובות מגזרת אלון יפת: בכיר השופטים בישראל שובץ על-ידי אופ"א לנהל ביום חמישי הקרוב את המשחק באנגליה, בו תארח ליברפול את הקבוצה השווייצרית יאנג בויז ברן, במסגרת המחזור החמישי של הליגה האירופית.

כזכור, במחזור הקודם של הליגה האירופית קיבל יפת בן ה-40 שיבוץ יוקרתי נוסף, כששפט את המשחק בין נאפולי האיטלקית לדנייפרופטרובסק האוקראינית.

בסך הכל הספיק יפת לשפוט בעונה הנוכחית (2012/13) בלא פחות משישה משחקים בינלאומיים: שלושה בשלב הבתים של הליגה האירופית, אחד בשלב המוקדמות של המפעל, אחד במוקדמות ליגת האלופות (אקרנס-אנדרלכט) ואחד במסגרת מוקדמות מונדיאל 2014 (קרואטיה-מקדוניה).

לכמות המשחקים הגדולה אליהם משובץ יפת יש גם משמעות כספית. החל מהעונה הנוכחית, העלו באופ"א את הסכומים המשולמים לשופטים. עבור כל משחק ששפט העונה יפת מהליגה האירופית וליגת האלופות (כולל בשלבי המוקדמות), הוא זכה לשכר של 2,300 אירו. זאת מתוקף מעמדו כשופט מקבוצת האיכות השלישית של השופטים באירופה (מתוך חמש קבוצות בסך הכל). שופטים מקבוצת האיכות הראשונה ("שופטי העילית") מקבלים 4,800 אירו עבור כל משחק שהם מנהלים מליגת האלופות והליגה האירופית, כשהחל משלבי רבע הגמר של המפעלים עולה הסכום ל-5,800 אירו.

בנוסף, מקבלים השופטים הוצאות בסך 200 אירו על כל אחד מימי המסע שלהם לשיפוט בחו"ל, כולל יום ההמראה ממדינת האם שלהם ויום החזרה אליה. גם הוצאות כגון תחבורה ולינה מכוסות על-ידי אופ"א.

בעונה הקודמת ניהל יפת שישה משחקים בינלאומיים בסך הכל (מהם משחק ידידות אחד), ואילו ב-2010/11 ניהל שמונה משחקים בינלאומיים. יפת הוא הישראלי היחיד ששפט בשלב הבתים של ליגת האלופות - בשתי הזדמנויות שונות: ב-2005 ניהל את המשחק בין קלאב ברוז' לראפיד וינה, וב-2007 שפט את ולנסיה-רוזנבורג.