אחיו התאום של דניאל מעוז תובע חצי מיליון שקל מ"מעריב"

ניר מעוז, שאחיו התאום מואשם ברצח הוריהם, הגיש תביעת לשון הרע נגד "מעריב", כתביו ועורכיו, בטענה כי הוציאו את דיבתו וניסו לקשור אותו לרצח

תביעת לשון הרע נוספת נגד "מעריב": ניר מעוז, שאחיו התאום דניאל מעוז עומד לדין בבית המשפט המחוזי בירושלים באשמת רצח הוריהם, הגיש הבוקר (ב') לבית המשפט המחוזי מרכז תביעת לשון הרע נגד העיתון "מעריב", כתביו ועורכיו, בסך חצי מיליון שקל, וזאת בטענה כי הוציאו את דיבתו והעלו חשדות בנוגע לאמינותו ויושרו.

"בנוסף להתמודדות עם האבל הקשה בעקבות רצח הוריו וההליך המשפטי נגד אחיו, נאלץ התובע גם להתמודד עם שמועות ועלילות זדונית ונקמניות", נכתב בתביעה שהוגשה באמצעת עו"ד דן חי. "פרסומים אלה לא הותירו לניר מעוז ברירה אלא להגיש תביעה זו, על מנת להגן על שמו הטוב".

התביעה הוגשה נגד "מעריב", עורכו בתקופה הרלוונטית ניר חפץ, והכתבים זוהר שחר לוי, יוסי אלי ושרה לייבוביץ-דר, שחלקם כבר עזבו את עבודתם בעיתון.

לטענת התובע, "הנתבעים עשו מאמץ כביר לקשור את ניר ככל הניתן לרצח ולנסות לייצר דרמה בקרב הציבור".

בין היתר הנתבעים פרסמו כותרות שלפיהן ניר מעוז התובע ומשפחתו נמנעו מלהסגיר את דניאל; ניר מסתבך בפרשה; ניר מוזמן לחקירות במשטרה; לניר ולמשפחתו סודות אפלים וניר חושף אותם; ניר התקיף את עורך הדין של דניאל; והפתולוג פרופ' היס קבע כי היו שני רוצחים.

בין היתר מדובר על כתבה מספטמבר 2011, שבה נכתב כי "המשפחה חשדה אך לא העזה לדבר". לטענת התובע, "הפרסום האמור אינו יכול להיות רחוק יותר מן האמת, שכן כבר בעדותם הראשונה במשטרה העלו האחים את חשדם כי דניאל קשור לרצח".

במארס 2012 הועלתה כתבה באתר nrg של "מעריב" בכותרת: "תאומי המריבה: הקרב בין האחים מעוז מחריף", שלטענת התובע "מציג את המקרה הטרגי שפקד את התובע ומשפחתו כאילו המדובר בקרב בין אחים, ולא כמשפט שמנהלת מדינת ישראל נגד נאשם ברצח".

כתבה נוספת שפורסמה במוסף השבת של העיתון, הוכתרה בכותרת: "נכתב בדם: ניר מעוז חושף את הסודות האפלים של המשפחה". לטענת התובע, "אין ספק כי הקורא הסביר של כתבה זו מסיק כי הדברים המצוטטים בה מקורם במכתב שכתב התובע למערכת העיתון. בפועל, התובע שחזר נסער מאחד מדיוני בית המשפט העלה על כתב מחשבות שונות (בפסקאות ובקבצים נפרדים), אלה הועברו על-ידי מרכז נגה, המייצג את התובע ומשפחתו כנפגעי עבירה בשם התובע לפרקליטות בלבד ולא לכל מערכת עיתון. הפרקליטות העבירה את החומר לסנגורו של דניאל. כך, התובע כרעם ביום בהיר פתח את עיתון הנתבעים ונחרד לגלות כי הנתבעים הגיעו בדרך לא דרך לחומר זה והגדילו לעשות כאשר הציגו את התובע כמי שכתב חומרים אלו למערכת למטרת חשיפת סודות המשפחה".

טרם הוגש כתב הגנה. (ת"א 34623/11/12).

הכתבת שרה לייבוביץ-דר מיהרה לשגר, לאחר הגשת התביעה היום, מכתב נזעם מעורך דין מטעמה לבא-כוחו של ניר מעוז. "אין כל יסוד עובדתי ואין כל בסיס משפטי לטענות כנגד ליבוביץ-דר", נאמר במכתב. "לא רק שמדובר בפרסום מוגן לפי חוק איסור לשון הרע, אלא מדובר גם בפרסום מותר. נזק רב נגרם כבר לשמה הטוב של מרשתי עקב שרבוב שמה לכתב התביעה והפצת הדברים לתקשורת. הנך נדרש בזאת למחוק לאלתר את שמה של מרשתי מכתב התביעה".