הפסקת אש

5 אפשרויות צפייה למי שנמאס לו כבר לראות חדשות

הנה פרדוקס ישראלי קטן של ימי מלחמה: מצד אחד, כולם מקטרים על השעמום המתמשך שבמהדורות החדשות והמשדרים "המיוחדים" שנכנסים היום ליומם השישי: אותם כתבים ש"פרושים בשטח", אותן הפסקות להודעה על "צבע אדום", אותו מצעד של פוליטיקאים שעוברים מערוץ לערוץ ואומרים, בגדול, את אותם הדברים. אלא שבה בעת, כשאתה שואל מישהו מה הוא ראה אמש בטלוויזיה, הוא משיב "חדשות" - שמא יחמיץ את הסכם הפסקת-האש או הכניסה למהלך קרקעי בעודו צופה בסרט. לטובת מי שמחפש קצת הפוגה ממשדרי האקטואליה (בימים של רשת אפשר היה להתרענן לשעה קלה עם "מצב האומה", בקשת קיבלנו כ"הפוגה" את אילנה דיין ויעקב אילון. כל זכיין והמושגים שלו על סטירה), הנה 5 אפשרויות:

ב-20:50 באצטדיון בקריית-אליעזר תפגוש מכבי חיפה את בני-סכנין (ערוץ 1). רק אתמול בוטל משחק בין אחי נצרת (ערבים) לנצרת-עילית (יהודים) מחשש למהומות על רקע לאומני, כך שמעניין לחשוב מה היה קורה לו המשחק מהשבוע שעבר בין סכנין לבית"ר ירושלים, היה נערך היום. במקרה של מכבי חיפה, מועדון עם קהל גדול ומגוון שאינו מתאפיין בנטיות לאומניות, עובר הפוקוס לכדורגל: המאמן האהוב והכושל ראובן עטר פוטר והערב תתייצב הקבוצה למשחק ללא מאמן. ההיסטוריה מוכיחה שקבוצות במצב שכזה דווקא נוטות לנצח, כנראה בגלל תחושת האחריות שעוברת לפתע כולה לשחקנים. במקרה של התפתחות דרמטית בעלילה בדרום, יש סיכוי שהשידור ינדוד לערוץ 33.

הפוגה בדמות קלוני

עוד לא נרגענו מחגיגות ה-70 למרטין סקורסזה וכבר אנחנו מוזמנים לאחל לג'ודי פוסטר יום הולדת (50) שמח. בחירת הסרטים של "יס" הערב נראית לי קצת תמוהה (איפה "נהג מונית", "הנאשמים" ו"שתיקת הכבשים"?), ובכל זאת, "אלוהי הקטל" (21:30, "יס 1") של רומן פולנסקי הוא סרט נהדר: שני זוגות הורים שנפגשים בעקבות תגרה בין בניהם, מוציאים מקרבם אמוציות מטורפות.

גם שתי ההמלצות הבאות הן מתחום הקולנוע:

לחובבי הקלאסיקות, ישדר "הוט פריים" ב-23:40, את "פני צלקת" - דיוקן של גנב קובני קטן (אל פאצ'ינו המצוין) שמהגר למיאמי והופך לטייקון פשע. לצד פאצ'ינו, גם מישל פייפר הצעירה ומרי אליזבת מסטרנטוניו בתפקידה הראשון בקולנוע.

לעומת זאת, מי שמחפש סיבה לאיסור בחוק על סרטי המשך, ימצא אותה ב"בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק" ("יס 2", 22:00), אחיו הצעיר והלא מפותח של "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס" המפתיע.

את הסרט הזה כדאי לראות אם לא ראיתם את הסרט הראשון או אם אתם זקוקים באמת לתרגיל הרפיה מוחי אחרי כל חדשות היום.

ההמלצה האחרונה נוגעת גם היא לקולנוע, והאמת היא שאני מצר על שלא המלצתי אמש על החלק הראשון שלה: "סטודיו למשחק" הנפלא של ג'יימס ליפטון, יארח הערב את ג'ורג' קלוני (ערוץ 8, 23:05). אמנם מדובר בחלק השני מתוך סאשן מורחב שנערך עם האייקון ההוליוודי, אך עדיין, אחרי ערב שישי רצוף עם דובר צה"ל פולי מרדכי, מגיע גם לנשות ישראל מפלט בדמות אחד הגברים ששומר כבר 20 שנה על מעמדו בצמרת הגברים האטרקטיבים של הוליווד.