"קרן קטאר" יורדת מהחולצות של ברצלונה

את קרן הצדקה, שבעבר פורסם כי מעבירה כספים לארגוני טרור פלסטיניים, תחליף חברה אחרת שנתמכת על-ידי קטאר: חברת התעופה קטאר איירווייז

מועדון הכדורגל ברצלונה הודיע כי יחליף בעונה הבאה (2013/14) את הספונסר על חזית החולצה לחברת התעופה "קטאר איירווייז", בתום שנתיים בלבד שבו פרסם את "קרן קטאר" (Qatar Foundation) - עמותה המגדירה עצמה כקרן צדקה.

רק לפני שנתיים הסכימה ברצלונה, לראשונה בתולדותיה, לפרסם חברה מסחרית על חזית החולצה. בתמורה היא תקבל מהארגון הקטארי סכום של כ-165 מיליון אירו עד קיץ 2016. עם זאת, בהסכם בין הצדדים הוכנס סעיף לפיו ברצלונה תוכל כעבור שתי עונות להחליף את הכיתוב על החולצה לגורם אחר הנתמך על-ידי הנסיכות הקטארית. "קרן קטאר" שייכת למשפחת המלוכה של הנסיכות, בראשות השייח' חמד בין ח'ליפה אל ת'אני.

החתימה של ברצלונה עם הארגון הקטארי לוותה בלא מעט ביקורת, אחרי שבמשך שנים ארוכות (מאז 2003) התעקשה ברצלונה לפרסם את ארגון יוניצ"ף על קדמת החולצה ללא כל תמורה כספית. הביקורת הגדולה היתה לא רק על כך שברצלונה נכנעה אף היא לכסף הגדול של גופים מסחריים כדי לשרוד, אלא גם בגלל שבחרה בגוף שהתפרסם ככזה שנועד לגייס כספים לפעולות טרור - בין היתר תרם להמשך ההתנגדות של ארגון חמאס בשטחים במהלך האינתיפאדה.

לעניין החלפת הכיתוב עשויה להיות משמעות נוספות עבור נותנת חסות אחרת בברצלונה: רק לפני שנתיים חתמה ברצלונה על הסכם חסות עם חברת תעופה נוספת - טורקיש איירליינס.