התמ"ת מוציא לפועל תוכנית ראשונה לתמיכה בטלוויזיה

המיזם, תחת אחריות הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד התמ"ת, יספק מענקים לפרויקטים נבחרים בתחומי הטלוויזיה, הניו-מדיה והקולנוע

לאחר מאמצים שנמשכו כ-3 שנים, משרד התמ"ת מעניק לראשונה תמיכות בתעשיית יצוא והפקת התוכן - בטלוויזיה, בניו-מדיה ובקולנוע. שרון קדמי, מנכ"ל המשרד, החליט להוציא את המיזם לפועל תחת אחריות הרשות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד.

במסגרת התוכנית יוענקו מענקים לפרויקטים נבחרים בלבד, בהיקף סיוע של עד 75% לפרויקטים בתחום הניו-מדיה ועד לסך של 250 אלף שקל לפרויקט בתחום. בתחומי הקולנוע וההפקה הטלוויזיונית יינתן סיוע בהיקף של עד שליש מסך הפרויקט ועד לסך של 600 אלף שקל לפרויקט.

לאור העובדה כי הפרויקט הוא בשיתוף עיריית חיפה, על ההפקה להתחייב כי תהליך הפיתוח יתבצע במחוז חיפה הכולל את העיר חיפה, הקריות ונשר.

הזכאות להשתתפות בתוכנית שמורה לחברות ועסקים המעסיקים עד 100 עובדים, שמחזור המכירות השנתי שלהם בשנה שקדמה לבקשה אינו עולה על 100 מיליון שקל.

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד התמ"ת מתנה השתתפותה במימון בתנאים נוספים לפרויקטים בתחום הקולנוע. למשל, במקרה של סרט עלילתי, חייבים להיות בו משקיעים חיצוניים להפקה בהיקף של לכל הפחות 50% מהתקציב וכן התחייבות כי לפחות 15% מימי הצילום יתקיימו במחוז חיפה. עוד התחייבות במסגרת התוכנית היא להוציא לפחות 20% מסכום התקציב "מתחת לקו", שינוצל בגין שירותים במחוז חיפה.

קדמי מסר כי לתמ"ת יש גם תוכנית להקים מודל חממות, בדמות המודל הקיים בלשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת, לקידום תעשיית הניו-מדיה הקולנוע והטלוויזיה, שיפעל תחת הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד התמ"ת.

היקף הסיוע
 היקף הסיוע