הביקוש הגובר לקונדומים - דחיפה ליצרנית גומי מלזית

חברת קארקס אינדסטריס תרחיב את כושר הייצור שלה לאחר הנפקת מניות בשנה הבאה

יצרנית הקונדומים הגדולה בעולם, קארקס אינדסטריס, תרחיב את כושר הייצור שלה לאחר שתמכור מניות בשנה הבאה, במהלך שיקדם את מאמציה של מלזיה להפיח חיים חדשים בתעשיית הגומי המלזית, לנוכח התחרות מצדן של תאילנד ווייטנאם.

"הביקוש לקונדומים גדל ללא הרף", אמר גוה מיאה קיאט, שאבי-סבו הקים את קארקס אינדסטריס, שהחלה את חייה כחנות מכולת במטע גומי במלזיה לפני כמאה שנה. "זהו עיתוי טוב. החברה יוצאת לבורסה, וניתן יהיה לגייס סכומים נוספים להתרחבות נוספת".

משפחת גוה הרחיבה את פעילות המסחר בגומי לייצוא אמצעי מניעה. התקדמות המשפחה בשרשרת הערך משקפת את התקדמותה של מלזיה, שמבקשת להפוך את עצמה ממדינה חקלאית למדינה בעלת תעשיות רווחיות יותר - החל בכפפות לטקס לשימוש רפואי וכלה בחומרים פטרו-כימיים, במסגרת מהלך אסטרטגי שיאפשר לה לחמוק ממה שהכלכלנים מכנים "מלכודת ההכנסה הממוצעת".

"כשנכנסנו לעסקי הקונדומים, קונדום הייתה מילה גסה", אמר גוה, מנכ"ל קארקס. "היום השתנו הדברים. באסיה ייווצר ביקוש מכיוון שהאוכלוסייה שלנו מאוד צעירה".

החברה מספקת מוצרים לאו"ם ולשווקים שונים ברחבי העולם, בהם ברזיל, ארה"ב, וסין. באמצעות מכירת מניות מבקשת החברה לגייס הון כדי להכפיל את כושר הייצור השנתי שלה ל-6 מיליארד יחידות, לדברי גוה. מלזיה, השוכנת בדרום-מזרח אסיה, היא יצרנית הקונדומים הגדולה בעולם, לדברי מועצת הגומי המלזית.

עסקי הקונדומים מסייעים למלזיה להפיח חיים מחודשים בתעשייה שעליה היא חלשה בעבר, ולהתמודד עם יצרניות גומי יריבות - תאילנד, אינדונזיה ווייטנאם - שמגדילות את נתח השוק שלהן. ממשלת מלזיה מחפשת דרכים חדשות להגדיל את התשואות במטרה לחדש את נעוריו של מגזר שאשתקד תרם 6% מסך הייצוא של המדינה, על פי נתוני מועצת הגומי.

תפוקת הגומי הטבעי של מלזיה עלולה להתכווץ השנה ב-4.6% ל-950 אלף טון. כך העריכה התאחדות המדינות המייצרות גומי טבעי בדוח שהתפרסם ב-9 בנובמבר.