עובד פלאפון הועבר מתפקידו למרות התנגדות ההסתדרות

ביה"ד לעבודה דחה את טענת ההסתדרות כי חיים סהר הועבר מתפקידו בשל פעילותו בארגון העובדים וקבע כי החלטת פלאפון אינה נגועה בחוסר תום-לב

‎‎בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב אישר לחברת פלאפון להעביר מתפקידו כמנהל מכירות עסקים את חיים סהר, חבר ועד הפעולה של ההסתדרות, וזאת למרות התנגדות ההסתדרות.

סגן נשיא ‎‎בית הדין לעבודה, השופט שמואל טננבוים, דחה את טענת ההסתדרות כי סהר הועבר מתפקידו בשל פעילותו בארגון העובדים וקבע כי החלטת פלאפון אינה נגועה בחוסר תום-לב.

‏השופט לא קיבל את טענת ההסתדרות כי בהליך העברתו של סהר ניסה מנהל בפלאפון לשדל לקוח בחברה שיתלונן כנגד סהר. "בתלונה (של הלקוח. ח"מ) מתוארים כשליו של סהר בפירוט. האם כך נראית תלונה של לקוח ש'נכפה' עליו, כנטען בבקשה, להתלונן?", נכתב בהחלטה.

‏בית הדין לעבודה הבהיר להסתדרות כי עובד הכושל בתפקידו, גם אם הוא חבר בוועד הפעולה, אינו חסין מפני עריכת שימוע והזזתו מתפקידו, ואף עד כדי פיטורים. עוד קבע בית הדין כי להסתדרות לא מוקנית זכות להשתתף בשימוע של עובדי חברה.

"אף העובדה כי ההחלטה התקבלה ללא שנערך לסהר שימוע בפועל, אין בה לשנות את מסקנתנו כי סהר ויתר על זכות הטיעון שניתנה לו ב-3 הזדמנויות", נקבע.

פלאפון יוצגה בידי עו"ד סיגל פעיל ממשרד אשר חלד ושות'.