נאמני אג"ח אי.די.בי במתקפה: מנסים לשבש פעילותינו

עורכי הדין של הנאמנים, נועם שרון ונדב ויסמן: "לא ניתן להימנע משאלת ניגוד העניינים שבו נמצאים חברי דירקטוריון אי.די בי אחזקות ואי.די.בי פתוח" ■ אי.די.בי בתגובה: "נבחרה דרך של מתקפת השמצות פרועה, כוזבת וצינית"

ההגנה הכי טובה היא ההתקפה: הנאמנים של סדרות האג"ח של אי.די.בי אחזקות שבשליטת נוחי דנקנר, יצאו במתקפה חריפה כנגד המכתב ששלחה להם החברה, לפיו עליהם לבדוק בקפדנות את האינטרסים של מחזיקי האג"ח, שחלקם מחזיק באג"חים אחרים בקבוצה.

במכתב כותבים עורכי הדין של הנאמנים, נועם שרון ונדב ויסמן, כי המכתב ששלחה אי.די.בי הינו ניסיון בלתי ראוי לשיבוש פעולת נציגות מחזיקי אגרות החוב. "ניסיון זה מתיימר להתבסס, ברמה העובדתית, על רמיזות וסברות שאין להן אחיזה במציאות, בעוד שברמה המשפטית הוא שגוי ולקוי".

ביחס לדרישה של אי.די.בי כי הנאמן ידווח לה על בחינות ובדיקות שערך בסוגיית ניגוד העניינים, כותבים הנאמנים כי "בדיקת ניגודי העניינים בידי הנאמנים, במקרה זה ובמקרים אחרים, נעשתה ונעשית בהתאם למבחנים המקובלים לבחינת ניגודי עניינים של מחזיקי אגרות החוב. לקביעות המשפטיות הנחרצות עליהן התבססתם בדבר יריבות העולה כדי ניגוד עניינים בין מחזיקי אגרות החוב של החברה למחזקי אגרות החוב של אי.די.בי פתוח, אין רגליים בעולם העובדתי"

לדרישה של אי.די.בי כי הנאמנים יחשפו את נתוני ההצבעה באסיפות ואת שיקולי נטרול הקולות של בעלי עניין מנוגדים, כותבים עורכי הדין כי "בדבר תוצאות ההצבעה לעניין מינוי הנציגות וחבריה, קולותיהם בלבד של מי שהצהיר כי יש לו 'עניין מנוגד' ואשר העניק את קולותיו למועמדותו הוא כחבר נציגות, לא הובאו במניין הקולות בהצבעה אך כן נספר לצורך קביעת מניין חוקי (קוורום)".

מכאן ואילך, יוצאים עורכי הדין במתקפה רבתי על דנקנר ואי.די.בי: "לא ניתן להימנע משאלת ניגוד העניינים שבו נמצאים חברי דירקטוריון אי.די בי אחזקות ואי.די.בי פתוח. בראש שתי החברות עומד מנכ"ל אחד ויו"ר דירקטוריון אחד. חברי הדירקטוריונים הם דנקנר, בני משפחתו ועושי דברו המובהקים. ניגוד העניינים המובהק עוד יותר, הוא בין חברי דירקטוריון החברה לבין בעלתהשליטה בו, גנדן הולדינגס, אשר בא לידי ביטוי מובהק באפס המעשה שנקט בו הדירקטוריון כאשר בעל השליטה בחר להזרים כספי משקיע לגנדן ולא לחברה (עסקת אלשטיין, ר' ש'), כאשר מנכ"ל החברה (ואי.די.בי פתוח) לא רק שאינו מוחה, אלא מסייע לכריתת העסקה. כשאלה הן העובדות, נקל להבין מדוע מכתבכם זה, לא רק שהוא חסר יסוד לגופו, אלא יש בו שיא חדש של עזות מצח".

במכתב לא מפספסים הנאמנים הזדמנות לעקוץ אתההשקעות שביצע דנקנר: "בעשר שנות שליטתו בקונצרן, הצליח דנקנר לערער עד היסוד את יציבותן הפיננסית של חברות האחזקה השולטות בו, תוך שילוב של שאיבת דיבידנד אגרסיבי מאין כמוהו, מינוף גדול במיוחד וגלגול הסיכון העסקי שלו לפתחם של נושי הקונצרן".

ולאחר הפתיח, מגיע הפירוט: "כבעל השליטה בקונצרן הוא גרר אותו להרפתקאות פיננסיות מסוכנות בחו"ל (ההשקעה בקרדיט סוויס, ר' ש'), עסקאות בעלי עניין בעייתיות וחסרות הגיון (הכנסת פעילות ישראייר לקבוצה, ר' ש'), השקעות כושלות במיזמי נדל"ן ראוותניים ועתירי סיכון בחו"ל (רכישת הקרקע בלאס וגאס, ר' ש') ורכישה אומללה ותמוהה במיוחד, של כלי תקשורת מדמם (מעריב, ר' ש'), תוך בזבוז מאות מאות מיליוני ש"ח בהרפתקאה שלפחות מקצת ממנהלי הקונצרנן מודים, והודו בעת מעשה, כי אין בה ולו שמץ הגיון כלכלי".

מאי.די.בי נמסחר בתגובה למכתב כי "אנוו תמהים על כך שבמקום לבחור בדרך של מענה רציני כלשהו לחשש המהותי לניגוד עניינים בפעולתה של פסגות בנציגות מחזיקי האג"ח, נבחרה דרך של מתקפת השמצות פרועה, כוזבת וצינית - דרך אשר אין בכוונתנו להיגרר אליה. אנו שבים ומתריעים על הצורך הדחוף לבחון באופן ענייני סוגיה חמורה זו של ניגוד העניינים של פסגות. הנהלת IDB תמשיך לפעול בעקביות ובשקיפות לחיזוק האיתנות הפיננסית של החברה, תוך המשך גיוסי הון וחתירה לשיפור והשבחת החברות התפעוליות של הקבוצה. בכוונת הנהלת החברה להמשיך ולפעול לטובת החברה, בעלי חוב ובעלי מניות של החברה תוך הידברות ושיתוף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים".