מוחמד דף בהופעה נדירה: "דרכנו לגן עדן; הבכנו את ישראל"

בצהריים פורסמה קלטת שמע של מוחמד דף, המפקד המיתולוגי של "גדודי עז א-דין אל-קסאם" ■ הוא פנה ללוחמים בשטח וקרא להם לשמור על עירנות ומוטיבציה גבוהה

בפעם הראשונה מאז נסיגת ישראל מרצועת עזה לפני שבע שנים, התבטאות נדירה של מוחמד דף, המפקד העליון של גדודי "עז א-דין אלקסם", הזרוע הצבאית של חמאס. בהודעה מוקלטת ששודרה בצהריים (ג') בכלי התקשורת של חמאס הוא קרא לפעיליו בשטח לשמור על מוטיבציה גבוהה ומדגיש: "הכינו קשות את ישראל".

"היכולות שלנו התפתחו, אנחנו ממשיכים בדרך שלנו - והיא תביא אותנו לגן עדן", אמר דף. "ישראל שגתה בהערכת היכולות של חמאס ויתר הפלגים. ראיתם את התגובה שלנו בעיניכם, התגובה הזאת של חמאס ויתר הפלגים - הפרנו את כל כללי המשחק שהאויב ניסה לכפות עלינו בעקבות הפשע הזה".

"לוחמי הג'יהאד, היום זהו יומכם", המשיך דף. "עליכם להכין את עצמכם, בטחו ביכולתכם לנצח, בטחו באללה, היו סובלניים. אנחנו נמצאים בכוננות מתמדת אחר מה שקורה בשטח, המאמצים של חמאס, הפלגים הצליחו להביך את ישראל".

דף עצמו ניצל מספר פעמים בעבר מניסיונות חיסול של צה"ל - ובעקבות פציעתו הקשה יצא מפעילות מבצעית בארגון. עם זאת, המשיך לפקד על מבצעים של הזרוע הצבאית, ואף מינה את אחמד אל-ג'עברי להיות המפקד בפועל של הארגון.