משרד התקשורת מחכה להסכמת הוט להפחית מחיר לספקיות

מחירי השינוע הם מוקד למחלוקת קשה בין בזק והוט לחברות ה-ISP ■ משרד התקשורת קבע במסגרת שימוע שיש לבטל את התשלום לחלוטין, אבל ככל הנראה המחיר לא יבוטל לחלוטין

בעקבות הודעתה של בזק על הפחתת מחירי השינוע של האינטרנט לחברות ה-ISP ל-8,000 שקל לג'יגה, מצפה משרד התקשורת ללוח התעריפים החדש של חברת הוט לשנה הבאה כדי להחליט כיצד לפעול בהסדרת הסוגיה של מחירי השינוע. חברות ה-ISP הן חברות דוגמת סמייל ונטוויז'ן, שמוזגו לתוך פרטנר וסלקום.

מחירי השינוע הם מוקד למחלוקת קשה בין בזק והוט לחברות ה-ISP. משרד התקשורת קבע במסגרת שימוע שיש לבטל את התשלום לחלוטין, אבל ככל הנראה המחיר לא יבוטל לחלוטין כפי שנאמר בשימוע וכפי שהבטיח שר התקשורת משה כחלון. הדבר יוצר מתיחות קשה בין המשרד לבין פרטנר וסלקום, שרואות בכך הפרה של ההבטחה של משרד התקשורת ופגיעה בתוכניות להרחבת פעילותן לעולם הטלוויזיה.

על-פי המסתמן הוט לא תרד לרמת מחירים של בזק, ומשרד התקשורת יצטרך להחליט אם המחירים שתציע הוט משקפים מחיר סביר עבור חברות ה-ISP וייתכן שידרוש מהוט הפחתה נוספת במחיר.

שינוי העמדה של משרד התקשורת בסוגיית מחירי השינוע מעורר עליו ביקורת. לפי הערכות, המשרד מתקשה להגיע לעלות האמיתית של השירות, והשאלה כיצד יוכל להסביר את שינוי ההחלטה אם פרטנר וסלקום יחליטו לפנות לבית משפט בסוגיה זו. הקושי בקביעת המחירים הוא אחת הסיבות לכך שמשרד התקשורת אינו מעוניין בקביעת מחירי תשתיות ומעדיף שהשוק יתנהל בצורה תחרותית ללא מעורבותו. עם זאת, המשרד אינו יכול שלא להתערב לחלוטין בקביעת מחירים היות וחלק מהמחירים יהיו חייבים בפיקוח מתוקף הגדרתם.