מודיעין מזדקנת? ההתנגדויות נדחו - ובית אבות יוקם בעיר

עפ"י התוכנית, יוקם מרכז קהילתי לאוכלוסייה מבוגרת: דיור מוגן, מערך סיעודי ומרכז יום לקשיש

ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז המרכז דחתה את ההתנגדויות נגד תוכנית לבניית פרויקט דיור מוגן בעיר מודיעין וסללה את הדרך להקמתו. מדובר בפרויקט דיור מוגן ראשון שייבנה בעיר. את ההתנגדויות לתוכנית הגישו תושבי העיר המתגוררים בשכונות ציפור, שמשוני וקייזר, הסמוכות לשטח שעליו צפוי להיבנות הפרויקט בצפון-מזרח העיר. גם לוועדה המקומית במודיעין היו השגות על התוכנית, אולם גם הן נדחו. את התוכנית יזמה חברת "דיור מוגן מודיעין", שזכתה בקרקע במסגרת מכרז של מינהל מקרקעי ישראל שפורסם ב-2007.

על-פי התוכנית, יוקם מרכז עירוני קהילתי לאוכלוסייה המבוגרת, שיכלול דיור מוגן, מערך סיעודי ומרכז יום לקשיש ברחוב צאלון, בסמוך לכניסה לעיר מכביש 443. שטח התוכנית כ-11.5 דונם, שעליו מתוכנן להיבנות מרכז יום לקשיש בן שתי קומות, מבנה מרכזי לדיור מוגן ומבנה בן 8 קומות שיכלול 6 קומות דיור מוגן מעל 2 קומות מסחר. עוד על פי התוכנית ייבנו מבני דיור מוגן בני 2-3 קומות בסמוך לרחוב שיר השירים, מבנים למערך סיעודי ומרפאה. מדובר בסך הכול ב-231 יחידות דיור בשטח שלא יעלה על 72 מ"ר ליחידה, ללא אפשרות למכירת הדירות.

כאמור, החברה זכתה במכרז של המינהל שבמסגרתו נחתם חוזה הרשאה לתכנון, פיתוח ובנייה של מרכז קהילתי לאוכלוסייה מבוגרת בעיר. בהתאם לכך, הוכנה תב"ע (תוכנית בניין עיר) חדשה לצורך הקמת הפרויקט. התושבים שהתנגדו הלינו בין השאר על העובדה שהבנייה המוצעת בתוכנית אינה מתאימה לסביבה הקיימת, שהפרויקט יגרום למפגעי רעש ועשוי להכביד על התנועה והחניה בשכונות הסמוכות ועוד.

"השפעה זניחה"

מאוחר יותר הצטרפה גם העירייה למתנגדים וביקשה לערוך שינויים בהסדרי התנועה ובתקן החניה שנקבע לתוכנית. כאמור, הוועדה המחוזית קיבלה את עמדת חברת דיור מוגן מודיעין, שיוצגה על ידי עוה"ד אלי וילצ'יק וכרמית רבי ממשרד כהן, וילצ'יק, קמחי ושות'.

בהחלטתה ציינה הוועדה המחוזית כי "מדובר בפרויקט המתוכנן ברמה גבוהה והתוכנית נותנת מענה הולם לכלל הצרכים. בתחום התוכנית מוצעים מכלול שירותים וניתן מענה לצורכי האוכלוסייה המבוגרת בשטחי הדיור, המסחר, השטחים הפתוחים, הרפואה והסיעוד המוצעים בתוכנית". בהתייחסותה לנושא התחבורה קבעה הוועדה כי "הנושא נבדק על ידי משרד התחבורה ועל ידי יועצת תנועה מטעם הוועדה המחוזית, ונמצא כי השפעת הפרויקט על מערכת הדרכים היא זניחה".

התוכנית אושרה בכמה תנאים: אישור הולנת"ע למרחק קו הבניין ממסילת הרכבת הסמוכה, אישור פקיד היערות, הוספת הוראה טיפול בחומרי חפירה ומילוי, מניעת מטרדים סביבתיים בעת ההקמה ועוד.