סיוה מנצלת את הקופה: מציעה 75 מ' ד' תמורת MIPS

הצעתה זו מגיעה שלושה שבועות לאחר ש-MIPS קיבלה הצעה של 60 מ' ד' מ-Imagination הבריטית

קרב תמחור אגרסיבי סביב רכישה פוטנציאלית הוא לא אירוע שמתיישב עם חברת השבבים סיוה. במשך עשר השנים מאז שהפכה לציבורית, קשה לתאר מהלך נועז מבחינה אסטרטגית שנקטה ספקית טכנולוגיות עיבוד האותות מהרצליה. אבל בסופו של דבר, ההזדמנויות בשוק וקופה של 156 מיליון דולר בסוף הרבעון השלישי חייבו את החברה לחשוב אחרת.

הלילה פרסמה חברת MIPS כי קיבלה הצעה מסיוה לרכישת פעילותה, תמורת 75 מיליון דולר במזומן. ב-MIPS, שמספקת טכנולוגיה שמיועדת למעבדים מרכזיים בציוד תקשורת, בידור ביתי, והתקנים שונים, העניינים אינם פשוטים.

ההצעה של סיוה מגיעה שלושה שבועות לאחר ש-MIPS קיבלה הצעה מחברת Imagination הבריטית, לתשלום של 60 מיליון דולר עבור הפעילות והפטנטים.

"לא פוסלים את ההצעה הנגדית"

מ-MIPS מסרו בתגובה, כי "הצעת סיוה עשויה להוביל לטרנזאקציה עדיפה", ופתחו במו"מ עם סיוה. עם זאת, ייתכן שזה לא ייגמר כאן. "אנחנו לא פוסלים את הפוטנציאל להצעה נגדית מהצד של Imagination", מעריך ג'וזף וולף מברקליס קפיטל.

סיוה ו-MIPS משלימות זו את זו מבחינה טכנולוגית, ומוצרים המבוססים על הטכנולוגיות של החברות נמצאים זה בצד זה בכמה מוצרי בידור ביתי. בעוד שהקניין הרוחני של סיוה תומך בעיבוד אותות דיגיטליים לתקשורת ומולטימדיה, MIPS מספקת את פונקציית העיבוד המרכזי למוצרים אלו, שעוסקים יותר בניהול היישומים. נוסף על כך, MIPS כשלה בכניסה לשוק הניידים הצומח, מקום שבו סיוה ממוקמת היטב.

במקביל להצעה שקיבלה MIPS מ-Imagination, היא מכרה כמה מאות פטנטים לקונסורציום בראשות ARM, המתחרה של MIPS, תמורת כ-350 מיליון דולר. בנטרול הפטנטים האלו, עדיין מתמודדת סיוה על רכישת ליבת העסקים והקניין הרוחני של MIPS, שמכרה ברבעון האחרון בכ-14 מיליון דולר, מעט מעל למספרים של סיוה, אם כי היא עדיין מפסידה.