"חמאס יחשוב 70 פעמים לפני שישגר טילים. הם טוענים שניצחו? גם ב-1967 חגגו ניצחון בדמשק"

(עדכון) - שטייניץ: "מטרת המבצע הייתה הרתעה ולא הכרעה; זו לא הייתה טעות. כלכלת ישראל עומדת בגאווה במבצע הזה" ■ ח"כ פלסנר: "מתוסכל מסיום המבצע; נתניהו מקים את מדינת 'חמאסטן' ונענה לדרישותיהם החצופות"

מבצע "עמוד ענן" הגיע לסיומו ובאולפן אתר וואלה סיכמו את המבצע עם שלל ראיונות בשידור חי. אתר "גלובס" העביר גם כן את השידור מהאולפן.

"יש הרתעה ויש הכרעה. מבחינה אסטרטגית ישראל לא יכולה להשלים לאורך זמן עם יצירת צבא איראני-חמאס ברצועת עזה", אמר שר האוצר יובל שטייניץ. "יחד עם זאת בואו נאמר את האמת: המבצע הזה הוגדר כמבצע שמטרתו הרתעה ולא הכרעה. זו לא הייתה טעות. זה היה מבצע מוצלח מאוד שמיצה את עצמו".

שטייניץ אמר שאם תיווצר מציאות של שקט לאורך זמן, יהיה אפשר להקל את המגבלות שהוטלו על רצועת עזה. לדבריו, "חמאס יחשבו 70 פעמים לפני שיפתחו שוב במתקפת טילים ורקטות. הם יכולים להגיד מה שהם רוצים ולומר שהם ניצחו... אני זוכר שבמלחמת ששת הימים חגגו ניצחון בדמשק".

שר האוצר הוסיף ש"כלכלת ישראל עומדת בגאווה במבצע הזה. חברות הדירוג לא מורידות את דירוג האשראי של ישראל, המשקיעים הזרים נשארים פה". כאשר נשאל האם צה"ל יקבל תוספת תקציב בגין מבצע "עמוד ענן", ענה שטייניץ: "אני לא רוצה להיכנס לדיונים תקציביים, זמנם יגיע. זה לא אירוע מקרו-כלכלי, זה אירוע שכלכלת ישראל תעבור בשלום".

עדנאן אבו-חסן, דובר אונר"א בעזה, העריך בראיון כי הפסקת האש תימשך לאורך זמן הפעם. שר התמ"ת שלום שמחון (העצמאות) אמר גם כן שלדעתו הפסקת האש תימשך שנים: "חמאס חטף מכה קשה מאוד וייקח לו הרבה מאוד זמן להשתקם. אם צריך שמישהו ימשוך בחוטים בעזה עדיף שזה יהיה המצרים ולא האיראנים".

ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) הביע אכזבה מסיום המבצע ללא פעולה קרקעית ואמר כי "הייתה כאן התנהלות מאופקת ומדודה. אני מרגיש תסכול ואכזבה. אם רתמנו את כל האמצעים הלאומיים לצאת לפעולה - זה לא נעשה. אני נשאר בתחושת תסכול כי אם היינו מחליטים רק לסבב, היה אפשר לגמור את זה מהר כמו בסבבים אחרים; אבל אם אומרים שהולכים למבצע צריך ללכת למבצע שישנה מציאות, ומה שקרה כאן לא שינה מציאות. נתניהו דיבר כל הזמן נגד 'חמאסטן' ועכשיו הוא מקים את מדינת 'חמאסטן' ונענה לדרישותיהם החצופות ומעניק להם ריבונות כמעט מלאה".