ועידת ישראל לעסקים: כיפת ברזל תישאר בלעדית לישראל?

שר הביטחון אהוד ברק, יו"ר רפאל, אילן בירן ומנכ"ל אלביט מערכות יוסי אקרמן ישתתפו בדיון מרכזי בוועידת ישראל לעסקים 2012 בנושא התעשיות הביטחוניות

שר הביטחון, אהוד ברק, ייתן את דברי המבוא לדיון מרכזי שיתקיים בוועידת ישראל לעסקים 2012 בנושא התעשיות הביטחוניות. יו"ר רפאל, אילן בירן ומנכ"ל אלביט מערכות יוסי אקרמן, יסבירו האם כל פיתוח ישראלי חייב להיות מיועד גם לייצוא.

מבצע "עמוד ענן" הנוכחי הביא לקדמת הבמה העולמית את "כיפת ברזל", אשר נותנת הגנה חסרת תקדים בהיסטוריה הצבאית לאזרחי ישראל הנתונים תחת מתקפת טילים. חלק חשוב ומרכזי מהיצוא הישראלי מתבסס על ענף התעשיות הביטחוניות וכיום נחשבת ישראל ליצואנית ביטחונית גדולה, עם היקף צפוי של יותר מ-30 מיליארד שקל ב-2012.

אסטרטגיית התעשיות הביטחוניות, הן ברמה האזורית המורחבת והן ברמה הבינלאומית, צריכה כעת להיות מושפעת מההתפתחות של כיפת ברזל, כדי להגן ככל האפשר על ביטחונה של ישראל.

הדיון "ביטחון וכלכלה" יהיה אחד הדיונים המרכזיים בוועידת ישראל לעסקים 2012 של "גלובס". ברק יישא כאמור את דברי המבוא בדיון וישתתפו בו גם אבי פלדר, מנכ"ל תע"ש ודב בהרב, יו"ר התעשייה האווירית. המנחה יהיה יובל אזולאי, כתב "גלובס".

בין הנושאים שיעלו לדיון: כיצד התעשיות הביטחוניות ימשיכו להגן על האינטרסים הביטחוניים של ישראל בפיתוח אמצעי לחימה והגנה מתקדמים? כיצד דואגים שידע ומערכות מתוחכמות שפותחו בישראל לא יגיעו לידי האויב? מה עומד מאחורי מגמת הקונסולידציה, שבה החברות הגדולות רוכשות את הקטנות? והאם צפוי מגה-איחוד בישראל שיוביל לפעילותן של שתיים או שלוש חברות בלבד כדי להמשיך להתחרות בקונצרני הענק מחו"ל?

ועידת ישראל לעסקים 2012, הוועידה העסקית השנתית הגדולה בישראל, תתקיים השנה בסימן " 2013" - לאן?". זהו האירוע הכלכלי החשוב והיוקרתי בישראל המפגיש בין כל מקבלי ההחלטות, אנשי העסקים ובכירי הכלכלה מהארץ ומהעולם. ועידת ישראל לעסקים של "גלובס" תתקיים בתאריכים 9-10 בדצמבר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

לפרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר האינטרנט של ועידת ישראל לעסקים 2012