אהוד ברק: "נגיב קשה מאוד אם חמאס יפרו את ההבנות"

(עדכון) - שר הבטחון בראיון למהדורת הערב של חדשות ערוץ 2: "אין מה להקשיב לציבור הישראלי" ■ שר החוץ ליברמן: "אבו מאזן עוסק בטרור מדיני וחמאס בטרור קרקעי. אני יכול להבין את תחושת הציבור שחש החמצה"

שר הבטחון אהוד ברק התראיין היום למהדורת הערב של חדשות ערוץ 2 ודיבר את תוצאות מבצע "עמוד ענן" ותחושות ההחמצה בציבור.

"הפלשתינים חוגגים את הפלת האף 16 ואת הרקטות שנפלו בתל-אביב וירושלים. כולם יודעים את האמת. צה"ל היכה בהם מכות קשות מאוד, אין לחמאס ולשאר הארגונים הרבה מאוד נכסים שהיו לפני המבצע. חלק גדול מהפעילים נפגעו", אמר ברק.

- חמאס הצליח לירות לעבר תל-אביב וירושלים.

"בזמן העימות הם יורים. ידענו שיש להם רקטות ארוכות טווח ואף רקטה לא נפלה במקומות האלה. העורף התנהג יפה מאוד. הם ירו וחטפו הרבה מאוד. היום אנחנו נשיג להערכתי הפסקה ארוכה יחסית".

- בהנחה ונופל טיל בעוד שבוע מה יקרה?

"אני לא אוהב את האמירות האלה שנגיד מה נעשה. אנחנו נגיב קשה מאוד אם זה יקרה. לא ניתן וטו לכל קבוצה קקיונית שמחזיקה ברצועה רקטות כאלה או אחרות. נכה בהם מאוד קשה".

- אז אולי היה צריך ללכת למהלך יותר נרחב.

"אין מה להקשיב לציבור הישראלי. הרבה פעמים הציבור טועה, גם במקרים ש-80% תומך במהלך מסוים ומהר מאוד מתברר שזו טעות. צריך אחריות. החלטנו שעדיין לא הגיעה העת למבצע רחב מאוד בעזה. ייתכן מאוד שנגיע לזה בעתיד ואחרי שמיצינו את שאר האפשרויות".

- חמאס טוען שיש לו הישגים רבים.

"הגענו להבנות מסויימות עם המצרים. הניירות האלה הן רק הבנות שמתקיימות כל עוד זכרון המכה ועוצמתה קיימים בתודעתם וזה נשחק עם הזמן. אין לחמאס הישגים באמת".

- זה המבצע השני שלך לפני מערכת בחירות. אתה רוצה להמשיך להיות שר בטחון?

"זה לא ראוי שנחבר את שני הדברים יחד".

ליברמן: כיבוש עזה זה לא ל-3 חודשים

גם שר החוץ התראיין באולפן חדשות ערוץ 2 ואמר כי "אי אפשר לשתף את הציבור בכל השיקולים. ברור היה שנצטרך לטפל במה שקורה בעזה. הצדק חייב גם להראות. היתרון היחסי שלנו הוא בפעולות מדויקות של חיל האוויר. עקב האכילס שלנו זה רגישות לחיי אדם. כניסה לעזה פירושה כיבוש של כל הרצועה וזה קשה. אין טעם לעשות מבצע קרקעי חלקי".

"כרגע זה לא נכון לקבל החלטה כזאת. יש גם חזית דיפלומטית וגם חזית תודעתית. חודשיים לפני בחירות לקבל החלטה על כיבוש עזה זה לא נכון".

- למה?

"משיקול של הצדק הטבעי, הצדק הישר. אני חושב שעשינו כמיטב יכולתנו. אי אפשר לשתף את כולם בכל השיקולים. אני יכול להבין את תחושת הציבור שחש החמצה".

- תשלמו על זה בבחירות?

"זה לא מעניין. אני שלם עם כל ההחלטות שקיבלנו".

עוד אמר ליברמן: "אבו מאזן עוסק בטרור מדיני וחמאס בטרור קרקעי. מצרים לא איימו עלינו בהסכם השלום אם ניכנס. זה לא השיקול. אי אפשר להתעלם מהבקשות של נשיא ארה"ב והאיחוד האירופאי. כולם התייצבו לצידנו. במבצע קרקעי בעזה חייב להיות ברור לכולם שזה מבצע של אין ברירה. זה לא יהיה פשוט".