ארסנל תקבל 150 מיליון ליש"ט מ"אמירייטס"

חברת התעופה של דובאי תחזיק בזכויות השמיות של "אצטדיון אמירייטס" עד שנת 2028. בנוסף, האריכה את הסכם החולצה של הקבוצה הלונדונית עד שנת 2019

מועדון הכדורגל ארסנל חתם על הארכת הסכם חסות עם "אמירייטס", חברת התעופה של דובאי. במסגרת ההסכם תשלם "אמירייטס" סכום כולל של 150 מיליון ליש"ט למועדון הלונדוני.

ההסכם כולל שני סעיפים עיקריים: הארכת הסכם חסות החולצה של ארסנל בחמש שנים נוספות, עד שנת 2019. בנוסף, הארכת הזכויות השמיות על האצטדיון בשבע שנים, עד שנת 2028.

ההסכם של ארסנל עם החברה מדובאי החל עם המעבר מהייבורי לאצטדיון החדש, בשנת 2006 ובמסגרתו קיבלה 90 מיליון ליש"ט ל-15 שנה עבור מכירת שם האצטדיון שנקרא "אמירייטס סטאדיום". עבור הסכם חסות החולצה הנוכחי, לפני השדרוג, מקבלת ארסנל על-פי הערכות כ-5.5 מיליון ליש"ט לעונה - רחוק מאוד מהסכומים שמקבלות ליברפול (כ-20 מיליון ליש"ט לעונה מסטנדרד צ'רטרד) ומנצ'סטר יונייטד (כ-20 מיליון ליש"ט מחברת AON).

מנכ"ל ארסנל, איבן גזידיס, אמר כי "ההסכם יאפשר לארסנל להיות תחרותית יותר, ויסייע לנו להתמודד טוב יותר על שחקנים בשוק ההעברות". למרות ההצהרות של גזידיס, כי מדובר "באחד מההסכמים הגדולים בתולדות הכדורגל", הרי שהמספרים רחוקים מאוד מאלו שמשיגה, למשל, מנצ'סטר יונייטד שחתמה לא מכבר עם חברת ג'נרל-מוטורס האמריקנית על הסכם שיבטיח לה כ-50 מיליון ליש"ט עבור חסות חולצה בלבד.

"אמירייטס" נכנסה בשנים האחרונות חזק מאוד לתחום חסויות הספורט ובעיקר בכדורגל. היא חתמה בשנה שעברה הסכם חסות על ריאל מדריד לחמש שנים, שמוערך ב-25 מיליון אירו. בנוסף, היא חתומה על הסכמי פרסום עם מילאן (איטליה), המבורג (גרמניה), פאריז סן ז'רמן (צרפת) ואולימפיאקוס (יוון), והיא הספונסר הראשי של ליגת הכדורגל של ערב הסעודית.

בפברואר האחרון היא הרחיבה את מעגל החסויות שלה גם לטניס, כשחתמה הסכם במסגרתו תהיה נותנת החסות הרשמית של היו.אס אופן ב-7 השנים הבאות תמורת יותר מ-90 מיליון דולר. בנוסף היא תעניק חסות ל-11 טורנירים במסגרת סבב המגרשים הקשים בארה"ב.