אפריקה ישראל תרכוש חשמל מדוראד ב-700 מיליון שקל

באפריקה מאמינים כי תנאי ההסכם עם דוראד יביאו לחיסכון משמעותי בעלויות האנרגיה לעומת המחירים שהקבוצה משלמת כיום לחברת החשמל

קבוצת אפריקה ישראל תרכוש חשמל מיצרנית החשמל הפרטית דוראד בעסקה שהיקפה מוערך בכ-700 מיליון שקל. על-פי ההסכם בין הצדדים תרכוש אפריקה חשמל בהיקף 32 מגוואט למשך 10 שנים. החשמל שיסופק לקבוצה ישמש את פעילויותיה בתחום הנכסים והמלונות.

באפריקה מאמינים כי תנאי ההסכם עם דוראד יביאו לחיסכון משמעותי בעלויות האנרגיה לעומת המחירים שהקבוצה משלמת כיום לחברת החשמל. את דוארד ייצג במו"מ עו"ד עמית קריספין ממשרד גולדפארב זליגמן.

יעל להב, סמנכ"לית השיווק של דוראד, אשר ניהלה את המו"מ מטעמה, אמרה כי הצטרפותה של אפריקה מחזקת את תמהיל הלקוחות של דוראד הכולל גם את מקורות, משרד הביטחון, רשתות המלונות פתאל וישרוטל, אוסם קבוצת שטראוס, טמרס, קניון שבעת הכוכבים וקרגל. עם השלמת העיסקה מגיע צבר המכירות של דוראד ל-600 מגוואט, מתוך כושר ייצור של כ-840 מגוואט.

דוראד, בניהולו של אלי אסולין, אמורה לסיים את הקמת התחנה ברבעון האחרון של 2013. דוראד נמצאת בבעלות משותפת של חברת קצא"א, (37.5%), זורלו (25%), אדלקום מקבוצת אדלטק (18.75%), ודורי תשתיות אנרגיה (18.75%). סך ההשקעה בפרויקט עומד על יותר מ-4 מיליארד ש"ח.

חברת "שירותי תשתיות אילת אשקלון" (שתא"א) תתפעל ותתחזק את תחנת הכח לאחר ההפעלה המסחרית וחברת "זורלו תפעול ותחזוקה" תבצע את התחזוקה הכבדה של טורבינות הגז בתחנה.