רייטינג: 5 משדרים של חדשות 2 נכנסו בשבוע שעבר לטבלה

ערוץ 9 כמעט שילש את הצפייה בו בשעות הפריים-טיים בימי מבצע "עמוד ענן"

באופן טבעי, משדרי החדשות שלטו בטבלת הרייטינג בשבוע שחלף. לחברת חדשות 2 היו 5 משדרים מתוך 10 התוכניות הנצפות ביותר, כשבראשן מהדורת הלילה המוקדמת ששודרה ביום רביעי שעבר והגיעה ל-31.1% צפייה, ומיד אחריה שני משדרים אחרים שכל אחד מהם מגיע לרייטינג של 29.7%.

פרט ליונית לוי ולדני קושמרו, עם סיום הלחימה ישנן כמה תוכניות המשתלבות בצמרת הצפייה ומוכיחות את החזרה לשגרה. המובילה שבהן היא "עובדה", עם 28% צפייה לקשת. אחריה "כלבוטק" של רשת עם 27.1% צפייה.

רשת מצליחה לשלב בימי השידור שלה גם תוכניות מחויכות יותר, ובראשן "דייט בחשיכה", ששובה למסך מוכיח כי הציבור התגעגע למשהו קליל יותר. התוכנית משיגה 26% ומוכיחה התחזקות לעומת שידורה האחרון.

"מצב האומה" של רשת סיפקה את הסאטירה הנדרשת בשני שידורים השבוע, האחד עם 25.1% צפייה והאחר עם 22.9%.

ביום שישי האחרון הגיעה "אולפן שישי" לנתון מוצלח של 22.8% צפייה. לעומתה, "יומן" בערוץ 1, עם נתון לא רע בכלל של 6.7%, ואילו ערוץ 10 הרחק מאחור עם התוכנית הפוליטית "מטה הבחירות", שעדיין לא נקלטה כהלכה ומספקת רק 2.6% צפייה.

תוכנית ששווה לשים אליה לב בערוץ 24, ערוץ שמתקשה להתעלות אל מעל האחוז הבודד, היא "מה שקורה באילת", שכל שידור שלה מספק נתון גבוה מהממוצע בערוץ. הפעם המרתון ביום שישי מביא 2.4% צפייה. גם "שישי שמח" של ירון אילן מתקבלת באהבה עם 4%.

ערוץ 9 כמעט שילש את הרייטינג

ערוץ 9 כמעט שילש את הצפייה בו בשעות הפריים-טיים בימי מבצע "עמוד ענן". על-פי נתוני הוועדה למדרוג, נתוני הצפייה בערוץ הישראלי דובר הרוסית הגיעו ל-3.4% צפייה בין השעות 19:00 ל-22:00, בקרב משקי-בית יהודיים ובכללם משקי-בית של עולים חדשים.

הציבור דובר הרוסית בישראל העדיף בימי הלחימה את ערוץ 9 על פני הערוצים האחרים דוברי הרוסית - ORT ו-RTR, אולם לא באופן משמעותי: ORT זכה ל-2.1% צפייה בקרב משקי-בית יהודיים בישראל בשעות הפריים ואילו RTR זכה ל-2.4% צפייה על-פי ההערכות (שכן ערוצים אלה לא נמדדים על-ידי הוועדה למדרוג).

בקרב משקי-בית של עולים - כמיליון איש - ערוץ 9 היה הערוץ המוביל בישראל עם 16.6% - כמעט כפול מערוץ 2, שעמד על 8.6% צפייה בקרב מגזר זה, שמוגדר על-פי הגעה לישראל לאחר 1990.

ב-20 בנובמבר הגיע ערוץ 9 לצפיית שיא בקרב ציבור דוברי הרוסית, עם רייטינג של 21.5% במשקי-בית של עולים. בשעה 21:12 של ערב זה הגיע הרייטינג בערוץ לכ-6% בקרב משקי-בית יהודיים. הערוץ מחזיק בחברת חדשות משלו, ובמהלך הלחימה הגדילו בו משמעותית את ההשקעה הכלכלית בסיקור.

בערוץ מצאו כי ציבור דוברי הרוסית בעולם מוצא עניין בישראל באמצעות אתר האינטרנט שלו. בערוץ 9 מדווחים כי הטראפיק באתר zman.com קפץ בכ-200% בתקופת הלחימה, כשעד 100 אלף איש מרוסיה ביקרו בו, וכן מאות גולשים מארצות ערב.

רייטינג שבועי
 רייטינג שבועי