רווחי מיטב נחתכו בחצי מתחילת השנה, רווחי אנליסט זינקו

הרווח הנקי של אנליסט, המנהל נכסים בשווי 8 מיליארד שקל, קפץ בכ-33% ■ באקסלנס נרשמה ירידה של 8% ברווח הנקי ל-23 מיליון שקל

נמשכת השחיקה בהכנסות של בתי ההשקעות המקומיים. שלושה מהם - אקסלנס, מיטב ואנליסט - פרסמו היום דוחות כספיים, שמציגים ירידה בהיקף הפעילות.

בית ההשקעות אקסלנס, שבשליטת קבוצת הביטוח הפניקס, רשם רווח נקי של כ-23 מיליון שקל ברבעון השלישי - ירידה של כ-8% ביחס לרווח ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה, רשם בית ההשקעות ירידה של כ-16% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-67 מיליון שקל. אקסלנס ממשיך ליהנות מיציבות יחסית בתוצאות, שנובעת בין היתר מפעילות הגמל הגדולה שלו.

בית ההשקעות מיטב, שנמצא בעיצומו של מיזוג עם דש איפקס, סיים את הרבעון השלישי עם רווח נקי של כ-2.5 מיליון שקל - קיטון של כ-24% ביחס לרבעון המקביל. הירידה ברווחיות מתלווה לקיטון של כ-8% בהכנסות מדמי ניהול ומשירותים פיננסיים שהעניקה החברה, ואלה הסתכמו ב-73 מיליון שקל ברבעון. מתחילת השנה רשם מיטב רווח של כ-10.6 מיליון שקל - כמחצית מהרווח הנקי שרשמה בשלושת הרבעונים הראשונים ב-2011.

"מגמת ההאטה תימשך"

לעומת שני בתי ההשקעות הגדולים יותר, אנליסט, שאינו ממונף ולא נאנק תחת הוצאות מימון, הציג גידול ברווח הנקי ברבעון השלישי, ואף הודיע כי יחלק בדצמבר דיבידנד בהיקף של 19.5 מיליון שקל. בית ההשקעות אנליסט נהנה מהוצאות מימון כמעט אפסיות, ועל אף שסבל מירידה של 18% בהכנסות, הוא רשם ברבעון רווח נקי של כ-4 מיליון שקל, לעומת כרבע מיליון שקל ברבעון המקביל.

בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, אנליסט הציג גידול של כ-33% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-12 מיליון שקל. זאת, בדומה לרווח של מיטב, הגדול ממנו פי כמה. אנליסט מנהל נכסים בהיקף של כ-8 מיליארד שקל, לעומת נכסים בהיקף של כ-47 מיליארד שקל שמנהל מיטב, נכון לסוף הרבעון השלישי השנה.

השחיקה ברווחים תמשיך להכביד

האם הקשיים שהכבידו על השורה העליונה של בתי ההשקעות מיצו את עצמם, או שמא ימשיכו להכביד על התוצאות? לדברי מנכ"ל אקסלנס דנינו, "הרבעון השלישי עמד בסימן של החרפת המשבר באירופה, והדבר נתן את אותותיו בשוקי ההון בארץ ובעולם. בנוסף, ניכר כי סימני ההאטה בפעילות הכלכלית המקומית גוברים. למרות הגידול בהיקף הנכסים, מגמות ואירועים אלו תרמו לירידה בהיקף ההכנסות של הקבוצה". אם לא די בכך, לדבריו יהיה המשך לשחיקה בהכנסות בתי ההשקעות. "השפעת הרגולציה ויישומה ברבעונים הקרובים תוביל להמשך שחיקה בהכנסות החברות בענף", אמר.

גם באנליסט רואים המשך למגמות הקיימות. המנכ"ל שנידובסקי מציין כי "תוצאות הרבעון השלישי מעידות על תנאי הסביבה המאתגרים שבמסגרתם פועלת החברה, לצד איומים ביטחוניים. תנאי פעילות אלו באו לידי ביטוי בדוחות החברה, ויהוו אתגר גם בהמשך. התקופה הקרובה מציבה בפני הענף כולו, ובפני אנליסט בפרט, אתגרים במגוון תחומים, ובכלל זה הערכות ליישום הוראות רגולטוריות חדשות בתחום החיסכון ארוך הטווח, ובתחומי פעילות נוספים. שינויים רגולטורים אלה יגבירו את מגמת התחרות בין הגופים ובתחום דמי ניהול ועמלות. לצד כל אלו גם בתקופה כזאת אנליסט תמשיך לבחון הזדמנויות לטובת קהל לקוחותיה".

תוצאות
 תוצאות