הוגש כתב אישום נגד נגד שמעון קופר באשמת רצח רעייתו

עפ"י כתב האישום, קופר למותה של רעייתו, ג'ני מור חיים, בכך שהחדיר לגופה חומר קטלני שסופק לו ע"י ד"ר מריה זקוטסקי, רופאה מרדימה בביה"ח מאיר

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (ב') לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים נגד שמעון קופר, תושב קיבוץ אייל בן 51, באשמת רצח רעייתו, ג'ני מור חיים.

על-פי כתב האישום, בשנת 1999 פגש הנאשם את ג'ני, הציג בפניה מצגי-שווא על עברו, וזמן קצר לאחר היכרותם עבר להתגורר ביחד עם שני ילדיו בביתה של ג'ני ובנותיה בקיבוץ.

בשנת 2006, כאשר קופר היה במערכת יחסים זוגית עם ג'ני, הוא פנה לשדכנית ובאמצעותה הכיר את ד"ר מריה זקוטסקי, רופאה מרדימה בבית-החולים מאיר בכפר-סבא, איתה החל הנאשם לנהל מערכת יחסים זוגית.

בד-בבד, נטען, החל משנת 2007, החל קופר לבצע פעולות משפטיות שונות במטרה להבטיח את זכויותיו בבית בקיבוץ במקרה שבו תלך ג'ני לעולמה, וזאת חרף היותה באמצע שנות ה-40 לחייה ובמצב בריאותי תקין.

הפרקליטות טוענת עוד בכתב האישום כי לפני חודש אוגוסט 2009 פנה קופר למריה והציג בפניה מצג-שווא, שלפיו הוטל עליו לבצע "משימה סודית" במסגרתה ייצא לחו"ל כדי לרצוח אדם בשליחות כוחות. על מנת לבצע את הרצח ביקש לברר עם מריה אם יש חומר קטלני שאינו נגלה בבדיקה טוקסיקולוגית. עוד אמר קופר למריה כי האדם שעליו להמית הינו כבן 50 וסובל מעודף משקל - תיאור העולה בקנה אחד עם מאפייניה של ג'ני.

על-פי כתב האישום, מריה גנבה מבית-החולים כמות כמות קטלנית של החומר, מסרה אותו לידי הנאשם ביחד עם מזרק מתאים והסבירה לו את אופן השימוש בהם. באוגוסט 2009, נטען, גרם קופר למותה של ג'ני בכך שהחדיר לגופה את החומר הקטלני.