באפט ב"ניו-יורק טיימס": מיסוי עשירים לא יפגע בהשקעות

גורו ההשקעות תומך במדיניותו של אובמה במאמר דעה ב"ניו-יורק טיימס", וטוען כי בשנות ה-50 וה-60, כאשר המס על רווחי הון הגיע עד ל-27.5%, שיעורי התעסוקה והתמ"ג עלו במהירות, ומעמד הביניים התבסס

גורו ההשקעות וורן באפט ידוע בתמיכתו במיסוי עשירים, ועל רקע הדיונים בין הנשיא אובמה לנציגי הקונגרס בנוגע לדרכים לבטל את השפעת ה"צוק הפיסקלי", מכריז באפט במאמר דעה ב"ניו יורק טיימס" כי יש ליישם מס מינימום על עשירים.

טענתו של באפט במאמר היא כי גם אם יועלו "מסי העשירים", כולל מס על רווחי הון, בעלי הממון לא "ישימו את הכסף מתחת למזרון", גם לא הוא עצמו.

באפט מעלה במאמר סיטואציה היפוטתית: "נניח שמשקיע שאתה מעריץ ובוטח בו בא אליך עם רעיון להשקעה. 'זה רעיון טוב', הוא אומר בהתלהבות. 'אני בפנים, ואני חושב שגם אתה צריך להיות'.

"האם התשובה שלך תהיה כזו: 'תלוי מה יהיה שיעור המס על הרווחים שאתה אומר שאנחנו הולכים לעשות. אם הוא יהיה גבוה מדי, אני אעדיף להשאיר את הכסף בחשבון החסכון שלי, ולהרוויח רבע אחוז?". באפט טוען שאין סיכוי שזו תהיה התשובה.

באפט מציין את הנסיון הרב שהיה לו במשך העשורים האחרונים, משנות החמישים, ומציין כי על אף שיעורי המס הגבוהים על השקעות, מעולם לא שמע מלקוחותיו סירוב להצעותיו על רקע המיסוי.

באפט מציין כי בשנות החמישים והשישים, כאשר המס על רווחי הון הגיע עד ל-27.5%, שיעורי התעסוקה והתמ"ג עלו במהירות, ומעמד הביניים, כמו גם העשירים, התבסס.

באפט מתייחס במאמר ישירות להצעתו של הנשיא אובמה להעלות מסים למשתכרים מעל 250 אלף דולר, ומציין כי הוא תומך ברעיון אך מעדיף שהנקודה תהיה 500 אלף דולר ומעלה. בנוסף, הוא מציין כי על הקונגרס לחוקק מס מינימום על הכנסות גבוהות: "30% מס על מקבלי הכנסה של בין מיליון דולר ל-10 מיליון דולר בשנה ו-35% לסכומים גבוהים מכך".