תוצאות חזקות לאל-על: הרווח התפעולי זינק בכ-150%

בשורה התחתונה דיווחה אל-על כי הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-37.4 מיליון דולר, לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2011

חברת התעופה אל-על דיווחה הבוקר (ד') על תוצאות טובות ברבעון השלישי של השנה. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-605.8 מיליון דולר לעומת 601.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-1%. ההכנסות מנוסעים גדלו בכ-3.6% בעיקר כתוצאה מעלייה בתשואה לנוסע-ק"מ בקיזוז השפעת שער החליפין בעקבות פיחות האירו ביחס לדולר.

ההכנסות מהובלת מטענים קטנו ב-16.5% והסתכמו ב-43.7 מיליון דולר, בהשוואה ל- 52.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בהוצאות ההפעלה חלה ירידה של כ-6.3% לכ-458.0 מיליון דולר ברבעון, לעומת 488.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הוצאות ההפעלה מהמחזור ירד מכ- 81.2% ברבעון השלישי של שנת 2011 לכ- 75.6% ברבעון המדווח. עיקר הקיטון בהוצאות ההפעלה נבע מקיטון הפעילות מירידה בהוצאות השכר והדלק הסילוני, ומשינוי בשערי החליפין. מרבית הקיטון בהוצאות השכר נבע מהפיחות שחל בשער השקל ביחס לדולר ומקיטון במספר העובדים.

מספר העובדים, הקבועים והזמניים בחברה, עמד במהלך הרבעון השלישי בממוצע על 6,136 עובדים, לעומת 6,262 במהלך הרבעון המקביל אשתקד.

ברבעון הנוכחי הוצאות החברה עבור דלק סילוני קטנו בכ-14.1 מיליון דולר ביחס לרבעון המקביל אשתקד, שיעור של כ-6.9%. וזאת בעיקר כתוצאה מקיטון הפעילות בעוד מחירי השוק של הדס"ל נותרו ללא שינוי מהותי ביחס לרבעון המקביל אשתקד. ברבעון המדווח רשמה החברה החזרים בגין גידור הדלק הסילוני בסך של כ-5.2 מיליון דולר אשר נזקפו לדוח רווח והפסד (ברבעון המקביל אשתקד רשמה החברה החזרי גידור בסך של כ-16.3 מיליון דולר).

הרווח הגולמי ברבעון הנוכחי גדל בכ-30.9% והסתכם בכ-147.8 מיליון דולר (שיעור של כ-24.4% מהמחזור), לעומת 112.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (18.8% מהמחזור). הרווח התפעולי הסתכם בכ-62.5 מיליון דולר, לעומת 25.0 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה דיווחה אל-על כי הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-37.4 מיליון דולר, לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2011.

שיעור התפוסה בטיסות החברה עלה ברבעון השלישי של 2012 לכ-84.5%, לעומת 82.4% רבעון מקביל אשתקד.

אליעזר שקדי מנכ"ל אל-על , ציין כי "אל-על המשיכה להתמודד ברבעון השלישי עם מציאות בה הכלכלה העולמית נמצאת במשבר עמוק, המשפיע גם על ענף התעופה. כתוצאה מכך, חברות התעופה בעולם נוקטות צעדי התייעלות כואבים ומפטרות אלפי עובדים. בנוסף, התמודדנו עם התנאים הגיאופוליטיים והמציאות המורכבת במזרח התיכון, המקבלת משנה תוקף בימים אלה. למרות כל אלה, אנו מציגים תוצאות המשקפות התייעלות נמשכת וניהול מבוקר של ההוצאות שהביאו לשיפור בתוצאות ברבעון".

"אנו ממשיכים לפעול לגיבוש אסטרטגיה עסקית לטווח הבינוני ולטווח הארוך, אשר אמורה לבטא את היעדים והאסטרטגיה של החברה לשנים הבאות, תוך התאמת המצב הקיים להתפתחויות בשווקים העולמיים ובענף התעופה הבינלאומי. בימים אלה שוקדת החברה ומכינה תכנית עבודה ממוקדת ומפורטת בתחומים שונים".