קבוצת קל ובניין הגישה בקשה דחופה להקפאת הליכים

זאת לאחר שנקלעה לגירעון תזרימי קשה, והיקף חובותיה עולה על 400 מיליון שקל

קבוצת קל ובניין, מהחברות הוותיקות והמובילות בישראל בענפי ההנדסה האזרחית, עבודות התשתית והנדסת הסביבה, הגישה הבוקר (ג') בקשה דחופה להקפאת הליכים לבית המשפט המחוזי בחיפה. זאת, לאחר שהקבוצה נקלעה לגירעון תזרימי קשה, והיקף חובותיה עולה על 400 מיליון שקל.

הקבוצה מבקשת מבית המשפט כי ימנה את רו"ח גבי טרבלסי כנאמן בהקפאת הליכים של הקבוצה. הבקשה הוגשה בהסכמת בנק לאומי, שהוא הנושה המובטח של הקבוצה.

קל ובניין הייתה מעורבת לאורך למעלה מ-40 שנות פעילותה במאות פרויקטים רבי-היקף, בעלי חשיבות לאומית, בסכומים של מיליארדי שקלים רבים. בין היתר הייתה החברה מעורבת בסלילת כביש חוצה ישראל, הקמת בית מרכז פרס לשלום והקמת תחנות כוח של חברת החשמל, מכוני טיהור מים, כבישים ומחלפים בכל רחבי הארץ.

על-פי הבקשה, מטרתה היא לפעול להשלמת הפרויקטים הרבים בהם החברה מעורבת ולשלם משכורות לעובדים וחובות לספקים. לצורך כך הסכים בנק לאומי להעמיד אשראי נוסף לנאמן בהקפאת ההליכים, כדי לאפשר את הפעילות האמורה בסך של 30 מיליון שקל.

כמו כן, הקבוצה הודיעה כי בכוונתה לאתר משקיע אסטרטגי, אשר יוכל לפתח את תחומי פעילותה של החברה וליהנות מניסיונה ומהמוניטין רב-השנים שלה בתחום.

הבקשה הוגשה בידי עורכי הדין קרן רייכבך-סגל ואיל בן-זקן ממשרד איתן מהולל & שדות.