אגף השכר: מנכ"ל רשות השידור מועסק ללא חוזה

יוני בן-מנחם, המשתכר כ-36 אלף שקל בחודש, סירב לחתום על טיוטת החוזה ■ אגף השכר באוצר הודיע לבן-מנחם כי הנושא יועבר ליחידת האכיפה באגף

אגף השכר באוצר הודיע למנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, כי הוא מעביר את הטיפול בעניינו ליחידת האכיפה באגף השכר. זאת לאור העובדה שהוא "מועסק כמנכ"ל בלא חוזה מאושר, ושכרו ותנאי העסקתו, על כל ההטבות הכרוכות בכך, ממשיכים להיות משולמים ללא חוזה". כך נכתב במכתבו של קובי אמסלם, הממונה על השכר באוצר, לעורכת דינו של בן-מנחם, עו"ד סימה סלע-פלקס, שהגיע לידי "גלובס".

בן-מנחם לא חתם על חוזה כמנכ"ל רשות השידור מאז נכנס לתפקיד לפני מעט יותר משנה, ולמעשה הוא מקבל את משכורתו, העומדת על כ-36 אלף שקל בחודש, ללא הסכם העסקה.

המכתב של אמסלם, שנשלח השבוע, מגיע לאחר מכתב מטעם באת-כוחו של בן-מנחם, שקבלה על הטענה כאילו המנכ"ל מועסק ללא חוזה. לדבריה, שהובאו במכתב שנשלח לממונה על השכר בשבוע שעבר, הוא עובד על-פי חוזה אישי מאז ראשית העסקתו ברשות בשנת 2001.

על-פי בן-מנחם, למרות זאת, הוא הסכים לקבל טיוטת תיקון להסכם שברשותו, ואכן קיבל כזה בראשית נובמבר 2012. לאחר שעיין בטיוטה, קבע בן-מנחם כי אינו מוכן לחתום עליה בנוסח הקיים.

בן-מנחם אינו מוכן לחתום על סעיפים הקובעים כי "למנכ"ל אין זכות לקביעות", וכי סיום תפקידו הנוכחי יהווה "פרישתו מרשות השידור". על-פי המכתב, בן-מנחם מבקש להיות מועסק ברשות השידור גם אחרי שיעזוב את תפקיד המנכ"ל בבוא העת.

לאחר מכתב זה, כאמור, נשלח מכתבו של אמסלם שדחה את הטיעונים על הסף. מרשות השידור נמסר בנושא זה כי "מדובר בסוגיות משפטיות שלא מן הראוי לדון בהן מעל דפי העיתון".

בתוך כך רשמה אתמול (ב') הנהלת רשות השידור הישג, לאחר שלא התקבל הקוד האתי החדש אותו ניסחו במליאת רשות השידור במטרה להחליף את "מסמך נקדי", שהוא הקוד האתי הקיים.

בתום דיון סוער של 5 שעות הסתיימה בתיקו 8-8 ההצבעה במליאה על שתי הצעות החלטה - האחת קראה להחליף את הקוד האתי, והשנייה קראה להחליפו בקוד החדש. לאור הדברים לא יוחלף הקוד המוכר.

מרשות השידור לא נמסרה תגובה בנושא זה.