מועמדות קפלינסקי למנכ"ל נשר נבחנת באירלנד

מועמדותו של סגן הרמטכ"ל לשעבר לניהול מונופול המלט, שנחשפה ב"גלובס" לפני שבועיים, נמצאת כעת בבחינה אצל השותפה האירית של כלל תעשיות - חברת CRH

התקדמות במגעים למינויו של מנכ"ל בטר פלייס ישראל הפורש, אלוף מיל' משה קפלינסקי, לתפקיד מנכ"ל נשר. ל"גלובס" נודע כי מועמדותו של סגן הרמטכ"ל לשעבר לניהול מונופול המלט, שנחשפה ב"גלובס" לפני שבועיים, נמצאת כעת בבחינה אצל השותפה האירית של כלל תעשיות - חברת CRH.

קפלינסקי, שניהל את מיזם הרכב החשמלי מאז הקמתו ב-2007, יעזוב את תפקידו בסוף השנה ויוחלף על ידי סמנכ"ל הכספים של בטר פלייס, אלן גלמן.

אתמול הודיע יואל פלדשו, המנכ"ל הנוכחי של נשר, על פרישתו בסוף דצמבר הקרוב, לאחר תשע שנים בתפקיד. בין היתר אמר פלדשו כי "עם העברת השליטה בחברה, חשתי שזו העת לסיים את תפקידי, ולפיכך הודעתי לבעלי המניות היום על סיום תפקידי". פלדשו זכה אשתקד לשכר בעלות של 3.2 מיליון שקל. השליטה בכלל תעשיות (כת"ש), המחזיקה 75% מנשר, עברה בחודש יולי השנה מידי אי.די.בי של נוחי דנקנר (אשר מינה את פלדשו לתפקיד) לידי המיליארדר לן בלווטניק, ששילם 1.27 מיליארד שקל תמורת כ-50% ממניות כת"ש, חברת החזקות הפועלת בתחומי התעשייה, הטכנולוגיה והביומד.

מדוחות כלל תעשיות למחצית הראשונה של השנה, עלה כי הכנסות נשר גדלו ב-9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והגיעו ל-925 מיליון שקל. זאת, בעיקר כתוצאה מעלייה כמותית במכירה לשוק המקומי, שקוזזה על ידי ירידה במכירות לרשות הפלסטינית. למרות הגידול בהכנסות, ברווח הנקי חלה ירידה של 17.3%, לרמה של 91 מיליון שקל, בעיקר בשל עליית תשומות אנרגיה.