בכירי לשכת עוה"ד קוראים לראש הלשכה: ברזילי, תתפטר

5 ראשי המחוזות וראשי המועצה הארצית פירסמו מכתב פומבי הקורא לדורון ברזילי להתפטר, וזאת עקב יוזמתו לקצץ 50% מדמי החבר ■ בשיחות סגורות מציינים בכירי הלשכה כי הם שוקלים מהלך להדחת ברזילי אם לא יסכים לפרוש

לראשונה בתולדות לשכת עורכי הדין, קוראים כל בעלי התפקידים הבכירים בלשכה לראש הלשכה, עו"ד דורון ברזילי, להתפטר מתפקידו. זאת, בעקבות מהלכו של ברזילי מאתמול (ב') ליזום הפחתה הדרגתית בשיעור של 50% מדמי החבר בלשכה, וכפועל יוצא מכך - קיצוץ של עשרות מיליוני שקלים בתקציב הלשכה.

5 ראשי המחוזות בלשכת עורכי הדין וכן ראשי המועצה הארצית של הלשכה פירסמו היום (ג') מכתב פומבי הקורא לברזילי להתפטר מכהונתו. בשיחות סגורות מציינים בכירי הלשכה כי הם שוקלים ליזום מהלך להדחתו של ברזילי, אם לא יסכים לפרוש.

על המכתב חתמו יו"ר המועצה הארצית, עו"ד צבי פירון; יו"ר מחוז חיפה, עו"ד יוסי חכם; יו"ר מחוז ירושלים, עו"ד אשר אקסלרד; יו"ר מחוז דרום, עו"ד דני אליגון; יו"ר מחוז צפון, עו"ד חאלד חוסני זועבי; יו"ר מחוז תל-אביב והמרכז, עו"ד אפרים נוה; וכן יו"ר ועדת הכספים של הלשכה, עו"ד משה וינברג.

"הרס ופגיעה בלשכה"

"הצעתו האחרונה של ראש הלשכה בעניין תקציב הלשכה מהווה הטעיה לא אחראית של הציבור, תוך ניסיון למנוע ניהולו של דיון רציני, אחראי ודמוקרטי של הגוף המוסמך בחוק לקבוע את תקציב הלשכה והאמון על חלוקת משאביה - המועצה הארצית של הלשכה", נכתב במכתב הפומבי ששיגרו בכירי הלשכה לברזילי והפיצו בקרב ציבור עורכי הדין. "לפני כמה שבועות הציע ראש הלשכה הצעת תקציב, שלא כללה ולו קיצוץ של שקל אחד בתקציב או בדמי החבר. משהבין ראש הלשכה שסדר העדיפויות בחלוקת התקציב שונה משאיפותיו הפוליטיות, החליט לעשות מעשה פוליטי, נואש ומיותר של הרס ופגיעה בלשכה".

ביחס לכהונתו של ברזילי מאז נבחר לתפקיד, כותבים בכירי הלשכה כי "קצנו משנה וחצי של מחדלים, מהלכים ספינולוגיים ופעולות-סרק פופוליסטיות. ראש הלשכה גרם וגורם נזק רב ללשכה. קולה של הלשכה לא נשמע בשום נושא ציבורי או מקצועי, דבר לא נעשה, וכל מה שהושג בתקופה זו היה אך ורק פירות של העשייה בקדנציה הקודמת.

"ברור לכל כי ראש ארגון שיוצא בצורה כזו נגד הארגון, מחסל את הלגיטימציה שלו כעומד בראש הארגון ואינו יכול להמשיך בתפקידו, ולפיכך אנו קוראים להתפטרותו של ברזילי מראשות לשכת עורכי הדין".

"מאבק צודק"

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, מסר בתגובה: "מתקציב הלשכה לשנת 2013 מסתמן כי כ-25 מיליון שקל, הממומנים מדמי החבר, הולכים על קוקטיילים וסדנאות שוקולד.

"חשוב לי להבהיר כי הפעילות החברתית והתרבותית של הלשכה חיונית ומבורכת, אולם היא חייבת להיעשות באופן ראוי, תוך מימון כספי מצד החברים שיבחרו לקחת בה חלק, זאת ללא סבסוד מכספי דמי החבר.

"מן הראוי שנבחרי הציבור יצטרפו למאבק העיקש והצודק הזה, במקום להשקיע את זמנם לריק בהשמצות ובגידופים".