המדיניות המוניטרית: האם ניתן למתן את המיתון?

בדיון "משטר מוניטרי - ניהול המערכת המוניטרית העולמית", שיתקיים בוועידת ישראל לעסקים 2012 של "גלובס", יתארחו סטנלי פישר ויאיר סרוסי

בצל המשבר הפיננסי העולמי, הבנקים המרכזיים בעולם הפכו לגיבורים האולטימטיביים של הכלכלות, אחרי שהממשלות נותרו ללא "תחמושת" ושקעו בגירעונות ובחובות עתק. שני הנגידים החשובים בעולם, בן ברננקי ומריו דראגי, הוכיחו השנה שהתעוזה שלהם איננה מקרית והרחיבו עוד יותר את התערבותם, באמצעות מהלכים מעוררי מחלוקת כגון רכישת אג''ח. אף שעדיין לא ברור אם הנגידים מצליחים לעורר צמיחה גבוהה, אין ספק שהם כבר הספיקו לעצור את ההידרדרות ואף "למתן את המיתון" שהיה עלול להיגרם, לולא צעדיהם הנועזים.

המערכת הפיננסית עוברת טלטלות רבות; כיצד נדע האם הנגידים עושים את הדבר הנכון? האם הרחבת המדיניות המוניטרית להיקפים בלתי ידועים תצליח, ומה יהיו ההשלכות שלה? עד כמה אפשר להמשיך להתקיים עם ריביות אפסיות, ומה מצבה של המערכת הפיננסית לעומת מצבה ב-2008? עד כמה איתנה המערכת הבנקאית? האם הגרמנים צודקים ותתפרץ אינפלציה בלתי ניתנת לשליטה? ובכלל, איך כל המהלכים הללו ישפיעו על ערך המטבעות? האם הדולר יגבר השנה על היורו או להיפך?

על נושאים אלו ואחרים ייסוב הדיון המרכזי "משטר מוניטרי - ניהול המערכת המוניטרית העולמית", שיתקיים בוועידת ישראל לעסקים 2012 של "גלובס". בדיון יתארחו פרופ' סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל; יאיר סרוסי, יו"ר בנק הפועלים וד"ר מוריץ קרמר, ראש יחידת דירוג האשראי לאירופה, המזה"ת ואפריקה בסטנדרד אנד פורס. המנחה יהיה חגי גולן, העורך הראשי של "גלובס".

ועידת ישראל לעסקים 2012, הוועידה העסקית השנתית הגדולה בישראל, תתקיים השנה בסימן " 2013 - לאן?". זהו האירוע הכלכלי החשוב והיוקרתי בישראל, המפגיש בין כל מקבלי ההחלטות, אנשי העסקים ובכירי הכלכלה בארץ ובעולם. ועידת ישראל לעסקים של "גלובס" תתקיים בתאריכים 10-9 בדצמבר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

לפרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר האינטרנט של ועידת ישראל לעסקים 2012: http://www.globes.co.il/news/home.aspx?fid=4281&leadid=376