אופנוען דרס ילד במעבר חציה בירוק - המשטרה סגרה התיק

אורי קציר פרסם סטטוס בפייסבוק לאחר שהמשטרה סגרה את תיק החקירה בעניין דריסת בנו - וזכה לתהודה שגרמה למשטרה לפתוח את התיק מחדש

הפייסבוק מכופף גם את משטרת ישראל: סטטוס בעמוד הפייסבוק של אורי קציר, שבנו נפגע בתאונת דרכים כאשר אופנוען דרס אותו במעבר חציה, גרם לתהודה בפייסבוק והביא את משטרת ישראל לפתוח מחדש את תיק הדריסה, אותו היא סגרה מבלי לחקור את העניין לעומק, לטענת קציר.

"לפני קרוב ל-5 חודשים דרס אופנוען שנסע במהירות מטורפת את עופריקו שלנו", כתב קציר בעמוד הפייסבוק שלו. "זה קרה כשהילד, בצוותא עם חבר, חצה את הכביש במעבר חציה ובאור ירוק. עופריקו הוטח לאוויר מעוצמת המכה, נחת עשרה מטרים ממקום הפגיעה ונפגע בראשו מהכביש. לדברי הרופא שטיפל בו, לו היה נפגע מילימטרים ספורים מהמקום בו פגש ראשו את האספלט, לא היינו צריכים להביא אותו לחדר המיון אלא לחדר המתים. הבן שלנו ניצל בנס ממוות".

קציר מציין כי לאחר הניתוח שעבר בנו והאשפוז בבית-החולים, הוא סר עם בנו למשטרת התנועה ברחובות, שם גבו ממנו עדות.

"מאז לא שמענו מהמשטרה, כמה חודשים ברציפות. שום דבר: לא טלפון, לא שאלה, לא בירור, לא בדיקה, לא בקשה להפנות לעדים שהיו במקום. כלום", כותב קציר. "לפני מספר ימים הגיעה הבשורה במכתב קצר ורשמי: תיק החקירה נגד האופנוען הדוהר שכמעט הרג לנו את הילד, נסגר. למה? ככה. את הסיבה, אם יש כזו, אפילו לא טרחו לפרט".

קציר החליט לפרסם את הסיפור בפייסבוק כדי להשיג כמה שיותר שיתופים ובכך להפעיל לחץ על משטרת ישראל. בסטטוס שלו, שם פרסם גם את תמונת בנו בבית-החולים כמה ימים לאחר התאונה, הוא כתב: "משטרת ישראל, זו שסוגרת תיק כזה, אינה מוכנה להגן על זכותו של ילד בן 12 לחצות את הכביש בבטחה ועל זכותם של עוברי-אורח שלא להיפגע מנהגים עם יותר מדי אדרנלין ופחות מדי אחריות. הרי אם עופריקו היה נפצע באופן קטלני, הרי היו מעמידים לדין את הנהג הזה לאלתר. אז אני שואל אתכם: זה מה שצריך לקרות כדי שהמשטרה תחקור נהג משתולל שנוסע כמו מטורף ברחוב עירוני?".

הסטטוס זכה לכמעט 3,000 לייקים ותגובות רבות, חלקן תגובות של גולשים שחוו על בשרם טיפול לקוי של המשטרה בסוגיות דומות.

כאמור, בעקבות השיתופים הרבים החליטה המשטרה לפתוח מחדש את תיק החקירה.