לאומי יפצה משקיע ב-139 אלף דולר: לא הצליח למכור מניות באתר

תקלות באתר בנק לאומי מנעו מלקוח לסחור בני"ע שבבעלותו, ובית המשפט קבע כי על הבנק לפצותו בגין הנזק שנגרם לתיק המניות שלו ובגין עוגמת-נפש

תקלות באתר האינטרנט של בנק לאומי מנעו מלקוח של הבנק לסחור בניירות ערך שבבעלותו, ובית משפט השלום בתל-אביב קבע כי הבנק יפצה אותו בכ-139 אלף דולר.

לפני מספר שנים פתח יצחק ידגר פתח חשבון בבנק לאומי וביצע בו, מדי יום, פעולות רבות בניירות ערך בהם השקיע.

ב-9 באפריל 2009 ניסה ידגר לבצע שתי פעולות מכירה של מניות באמצעות אתר האינטרנט של הבנק, אך במשך שעות רבות, החל מתחילת המסחר באותו יום, סירבה המערכת לאפשר לו את ביצוע המכירה.

רק ב-21:00 בערב הצליח ידגר להשיג את נציג הבנק בטלפון, ואז הוא נענה על-ידי הנציג כי לא מתקיים באותו יום מסחר בבורסה בארה"ב, דבר שהיה שגוי לחלוטין.

ידגר טען כי הנזק שנגרם לו עקב אי-מכירת המניות, והעובדה שהוא נאלץ למכור אותן באיחור רב, בהן מניות של FAZ, ו-S.D.S, הסתכם בעשרות אלפי דולרים.

כעבור שבוע, ב-17 באפריל 2009, שב ידגר וניסה לקנות מניות. הוא פנה לשם כך לנציג של בנק לאומי עוד טרם פתיחת המסחר וביקש ממנו לרכוש את המניות. ידגר טען כי הנציג אישר בפני כי עסקאות הקנייה נקלטו וכי הוא רואה אותן על צג המחשב.

בהמשך, טען ידגר, התקשר אליו הנציג וטען כי חדר המסחר בניירות ערך של הבנק סגו,ר ולכן לא בוצעו הוראותיו, וכי ניתן לבצען רק דרך אתר האינטרנט. ואולם, גם הפעם לא הצליח ידגר לבצע את הפעולות באמצעות האתר.

ידגר הגיש את התביעה נגד בנק לאומי וטען כי הנזקים נגרמו לו בשל התרשלותו של הבנק. כן טען ידגר, באמצעות משרד עורכי הדין ברם ושות', כי מעשי הבנק "עולים כדי מצגי-שווא והטעיה כלפיו".

בנק לאומי אמנם אישר את קיומה של התקלה הטכנית שאירעה באתר האינטרנט ב-9 באפריל, אך הכחיש את טענותיו של ידגר נגדו. מנגד, טען הבנק כי אתר האינטרנט, ככל אתר אינטרנט, חשוף לתקלות וקלקולים.

עוד טען הבנק כי ידגר פטר אותו במפורש מכל אחריות לנזקים שייגרמו כתוצאה מפעילות האתר, במסמכים שחתם עליהם כאשר התקשר עם הבנק. בנוסף טען הבנק כי הוא מעולם לא התחייב לתת שירותי תמיכה טכנית לאתר האינטרנט במשך 24 שעות ביממה.

השופטת דליה אבי-גיא ציינה בין היתר כי נציג הבנק הבטיח לידגר כי במקרה שהתקלה באתר האינטרנט תתוקן, הבנק יהיה עמו בקשר. ואולם כשהתקלה תוקנה, ובניגוד להבטחתו של הנציג, הוא לא התקשר לידגר כדי לבשר לו על התיקון.

בית המשפט קבע כי בנק לאומי יפצה את ידגר בסך של כ-84 אלף דולר, בגין הנזק שנגרם לתיק המניות שלו עקב אי-היכולת לסחור בהן וכן 5,000 דולר בגין עוגמת-הנפש שנגרמה לו. בנוסף, קבע בית המשפט כי בנק לאומי ישלם לידגר את הוצאות המשפט שלו בסך 50 אלף דולר.

"לתובע נגרמה עוגמת-נפש ואי-נעימות כתוצאה מניסיונותיו הכושלים לבצע פעולות בניירות ערך. יעיד על כך השיחות הרבות שניהל עם נציגי הבנק", כתבה השופטת.

התובע יוצג בידי עו"ד רועי סלוקי ממשרד ברם-סלוקי ושות'.