תמיר פישמן: "לאור העליות, מומלצת השקעה יותר דפנסיבית"

אושרי אבטן מתמיר פישמן מגדיל ההקצאה למניות בחו"ל, וממליץ על חברות גדולות שיכולות להתמודד עם עתות משבר

בשבוע החולף, לצד העבודה השוטפת, עיקר תשומת הלב של אושרי אבטן, מנהל השקעות אג"ח בתמיר פישמן גמל ותושב העיר אשדוד, הייתה נתונה לביטחון אשתו ושני ילדיו. אבטן מספר כי "לבוא לתל אביב ולחזור לאשדוד בתקופה כזו, זה שני עולמות שונים".

לדבריו, "בדרך כלל באירועים כאלה, הפחד מתעורר אצל משקיעים רבים והם יוצאים מהבורסה. הפעם ראינו ששוק ההון לא התרגש ונסחר במגמה חיובית. בכך הוא שיקף הערכות כי המצב יסתדר בתוך כמה ימים, ושהאפקט הלחימה הוא זמני".

במהלך יולי, אז ביקר לראשונה במדור, הוא אמר כי "השווקים בעולם נכנסים לדפרסיה, עכשיו זה הזמן לנצל הזדמנויות".

כעת אבטן אומר כי "לאור העליות האחרונות בשווקים, תמונת המאקרו העולמית וביצועי יתר בשוק המקומי, אנו ממליצים על השקעה יותר דפנסיבית, שמתאפיינת בסקטורים שמרניים יותר, כגון פארמה וקמעונאות".

אבטן לא משנה את הרכב התיק, ומותיר את שיעור החשיפה המנייתית בו על 28%. אולם, מתוך הרכיב המנייתי, הוא מגדיל את ההקצאה לחו"ל מ-40% ל-60%. "ברבעון האחרון השוק המקומי הציג תשואת יתר משמעותית לעומת המדדים בחו"ל", אומר אבטן, "וביולי השוק הישראלי אף תומחר בזול לעומת השווקים מעבר לים. כרגע המחירים פה עדיין לא יקרים, אבל הם כבר לא זולים כמו שהיו. לכן, אנחנו סבורים כי נדרשת הגדלת הפיזור בתיק".

כן הוא מציין כי "בישראל קיימת עדיין עננת האיום הגיאו-פוליטי, אשר עשויה להיות לה השלכה על הלך הרוח בתקופה הקרובה". אבטן ממליץ להשקיע בחברות איכותיות וגדולות, עם תזרימי מזומנים גדולים ושיעורי רווחיות חזקים, שיתנהגו בצורה טובה גם בעתות משבר.

"לא רואים רווחי הון באפיק הממשלתי"

אבטן מציין כי "בתקופה האחרונה היינו עדים לחזרת 'התיאבון לסיכון' בקרב המשקיעים. באפיק המניות מגמה זו באה לידי ביטוי בעיקר בהעדפת המשקיעים את סקטור הבנקים והתקשורת, אשר עלו בחדות לאחר ירידת ערך משמעותית בחודשים הקודמים".

בין המלצותיו של אבטן נמצאות מניית בנק אגוד, שעלתה בכ-18% מאז יולי האחרון, וזאת לעומת מדד הבנקים, שעלה ביותר מ-30% באותה תקופה.

אבטן ממשיך לזהות פוטנציאל באגוד ואומר כי, "כל הבנקים עשו מהלך יפה, וחלקם עלו יותר מאגוד. אך מניית אגוד עדיין מתומחרת בזול. בנוסף, מיזוג או רכישה עתידית שתתבצע בבנק תוכל לעזור להצפת ערך משמעותית".

בולטת לחיוב המלצתו על מניית דש איפקס, שקפצה ב-27% מאמצע יולי, וגם בה אבטן עדיין ממליץ להחזיק. לדבריו, "על אף הירידה ברווחיות התפעולית, החברה תשלם טרם המיזוג עם מיטב דיבידנד של 6 שקלים למניה, המגלם תשואת דיבידנד של כ-40%. בנוסף, המיזוג עם מיטב אמור לחסוך בהוצאות ולשפר את הרווחיות התפעולית".

האפיק הקונצרני כולל 30% מהתיק של אבטן. "גם באפיק זה באה לידי ביטוי מגמת התיאבון לסיכון, וראינו כי המשקיעים חזרו להשקיע בחברות ההחזקה ובחברות ממונפות אחרות", הוא אומר, "חשוב לציין כי ההשקעה בחברות מסוג זה לא נעשתה באופן גורף, אלא בסלקטיביות של המשקיעים בבחירת החברות".

אבטן מקצה 20% מהתיק לאג"ח ממשלתיות שקליות, ו-5% לאפיק צמוד המדד. הוא מסביר כי "באפיק הממשלתי יש פרמטרים רבים שמשפיעים על השינויים במחירי האג"ח הממשלתיות, התשואות והריביות בעולם, פערי ריביות בין ישראל לארה"ב, פרמיית סיכון המדינה, גירעונות, החוב הממשלתי ועוד.

"לאור ניתוח פרמטרים אלו והציפיות הגלומות לשערי הריבית בתקופה הקרובה, אנו לא רואים כעת סיכוי גבוה לרווחי הון משמעותיים באפיק הממשלתי. אנו ממליצים לשבת במח"מ בינוני באפיק זה".

עוד הוא מציין כי "בסביבת המאקרו, כאשר אנו מסתכלים קדימה, חשוב להבין כי הבעיות המבניות עדיין קיימות. באירופה ובארה"ב יש חובות וגירעונות גדולים, שיעור אבטלה גבוה וחולשה בשוק הנדל"ן, כאשר החשש מפני הידרדרות נוספת במשבר עדיין קיימת. בארה"ב קיים חשש נוסף מפני הצוק הפיסקאלי".

לגבי אירופה הוא מזכיר את התוכנית לרכישת אג"ח ממשלתיות. לדבריו, "נוכחנו לדעת כי מנהיגי העולם יעשו כל שביכולתם כדי להימנע ממשבר פיננסי נוסף. עם זאת, משוכות רבות עדיין עומדות בפני מנהיגי אירופה, במיוחד במישור הפיסקאלי ובמישור הפוליטי".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

אבטן
 אבטן

תיק ההשקעות
 תיק ההשקעות