ברן חוששת לחוב של 54 מיליון שקל של בטר פלייס כלפיה

בין השתיים סוכם כי ברן תממן 70% מעלות 20 תחנות להחלפת סוללות

דוחות חברת ההנדסה ברן שפורסמו היום (ד') מלמדים, כי היא שותפה לכאב הראש שגורם מיזם הרכב החשמלי בטר פלייס לראשי החברה לישראל. ברן מבצעת, באמצעות חברה בת, הקמה ופריסה של עד 51 תחנות להחלפת סוללות עבור בטר פלייס. עלות כל תחנה היא 0.75-1.1 מיליון דולר.

בעקבות מצבה הפיננסי המתדרדר של בטר פלייס, בברן מביעים חשש בנוגע לחוב של 54 מיליון שקל שיש לבטר פלייס כלפיה, ושמהווה כשליש מעלויות הקמת הפרויקט. ההסכם בין הצדדים קובע כי ברן תממן 70% מהתמורה בגין הקמת 20 התחנות הראשונות, וכי ההלוואה זו תועמד לבטר פלייס למשך ארבע שנים.

"תשלומי הצמדה וריבית שולמו במלואם"

ברן מציינת בדוחות כי "בשל סכום החוב ואירועים שדווחו בתקשורת בנוגע לבטר פלייס, לרבות החלפת (או פרישת) מנהלים בכירים בארגון, וכן בשל ספק לגבי עמידתה ביעדיה העסקיים, עוקב דירקטוריון החברה והנהלתה מקרוב אחר האירועים". עוד מציינים בחברה, שבהובלת היו"ר מאיר דור (אחד המייסדים), כי החובות נבחנים בהתאם לתקנות, וכי "ככל שישתנה המצב, יבחנו אותו הנהלת החברה והדירקטוריון, ויקבלו את ההחלטות הדרושות".

עוד מציינים שם כי "התשלומים בגין הפרשי ההצמדה והריבית התבצעו ומתבצעים בדייקנות ובמלואם", וכך גם יתר התשלומים במסגרת הסכם הביצוע. בברן מעריכים כי הפרויקט שמתבצע עבור בטר פלייס יסתיים עד סוף 2012.

על פי דוחות החברה לישראל, עמדו הפסדיה של בטר פלייס בינואר-ספטמבר 2012 על 203 מיליון דולר - קפיצה של 45% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

ברן עוסקת במתן שירותי הנדסה בתחומי התכנון, התשתיות, התקשורת, התחבורה האנרגיה ועוד. מלבד בטר פלייס, ברן הציגה דוחות כספיים חיוביים. הרווח הנקי ברבעון השלישי עלה ב-4.5%, לכ-7 מיליון שקל, ובתשעת החודשים הראשונים של השנה הוא קפץ ב-260%, ל-26 מיליון שקל.