עיכוב ברפורמה ברשות השידור: חילוקי דעות נוספים עם העובדים

הרפורמה ברשות השידור אמורה הייתה לצאת לדרך ב-1 בדצמבר ■ הוויכוח מול העובדים נסוב על נספחים של הסכמי השכר

אגודת העיתונאים בירושלים הודיעה להנהלת רשות השידור כי הרפורמה לא תהיה מוכנה ב-1 בדצמבר. זאת למורת-רוחה של ההנהלה, שהודיעה כי ראשית החודש הוא המועד הרשמי של יציאתה של הרפורמה לדרך.

במכתב שהעביר יו"ר האגודה, דני זקן, ליו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת, הוא הבהיר כי ללא האגודה, לא ניתן יהיה לחתום על הרפורמה, ולמעשה הוא מטרפד את כוונות הרשות, שנוסחו באופן חד-צדדי בעיני העובדים.

"לצערי, אף שבישיבות שהתקיימו ניכרה התקדמות, ויש רצון טוב, נותרו נושאים שעדיין דורשים ליבון והסכמה. יתרה מכך, רשימות עובדים מעודכנות ונתונים אחרים, המוגדרים נספחים של הסכם השכר ומחייבים הסכמה, לא נמסרו לנו עד היום, 4 ימים בטרם אמורים היו הסכמי השכר להיכנס לתוקף. הרשימות הן תנאי בסיסי ומתלה ליישום ההסכם, ואי-העברתן מונע את מימושו כעת", כתב זקן.

עוד הוסיף יו"ר האגודה כי "לנספחים אלה חשיבות רבה והשלכות של ממש על שכרם של העובדים ועל תנאי עבודתם, ולא נוכל לאשרם ללא בדיקה פרטנית. בד-בבד הועברו למנהלים בדרג הביניים ולסדרני העבודה הנחיות להתחיל להפעיל נהלים וסידורי עבודה חדשים, אף שאלה הוכנו ללא שיתופנו ובלי שנקבלם מראש". בכך למעשה מסרבים העובדים לתת יד בביצוע הרפורמה בפועל.

"מאז אישורה של הרפורמה בכנסת בחודש מארס, פניתי עשרות פעמים בבקשות לפתוח עמנו בהתדיינות כדי להשלים את העבודה לקראת היישום, ולא נעניתי עד לאחרונה, כשכבר היה מאוחר מדי" כתב זקן. "אני קורא לכם לקבוע לאלתר ישיבות מרתוניות כבר בימים הקרובים, כדי שנוכל לסגור את כל הפערים.

"נציגי העובדים העיתונאים ברשות מוכנים בכל עת ובנפש חפצה להשלים את המלאכה, מלאכת הצלתם של רשות השידור ושל השידור הציבורי. כמשתמע מכך, ברור כי לא נוכל להסכים לשום שינוי בנוהלי ותנאי העבודה, לרבות שעות משמרות, חתימה על שעון נוכחות ושינויים אחרים, כל עוד לא נחתמו ההסכמות בינינו, ובכלל זה הגדרת היום הקובע במשותף, כפי שדורש ההסכם החתום".

רבינוביץ' מוביל את הרפורמה

בתוך כך, אגודה העיתונאים שלחה מכתב, באמצעות עורך דינה אילן בומבך, בו היא טוענת לביזיון בית המשפט בכל הקשור להעסקתו של זליג רבינוביץ'. האגודה טוענת כי בניגוד להחלטת בית המשפט לפיה רבינוביץ' לא יעסוק בנושאים הקשורים ברפורמה, יו"ר הרשות מעסיק אותו בכל זאת בעניינים אלה.

כסימוכין לטיעוניהם מביאים העיתונאים, בין היתר, מסמך שעליו חתום מנכ"ל רשות השידור מראשית נובמבר, הנושא את הכותרת "צוות רפורמה", ובו נכתב כי רבינוביץ' "ירכז את הפעילות לקראת היום הקובע", הוא כאמור 1 בדצמבר. העיתונאים דורשים תגובה לכך ומאיימים לפנות לערכאות משפטיות.

מרשות השידור נמסר באשר לרפורמה כי "הנהלת רשות השידור נחושה ליישם את החלטות הוועד המנהל ולפעול על-פיהן. עד לשעה זו לא התקבלה כל הודעה מהסוג שציינתם, לכשתגיע נתייחס בהתאם.

"כמו כן, רשות השידור מודיעה כי לא תחרוג מההסכמים ולא תפרוץ את מסגרות התקציב בכל שלב. בתוך כך מודיעה רשות השידור כי חילופי טיוטות בין היועצים המשפטיים שלה ושל ההסתדרות הועברו, בכדי להגיע לחתימה על ההסכמים ביניהם".

באשר לרבינוביץ', נמסר מהרשות כי "רשות השידור וזליג רבינוביץ' דוחים לחלוטין את הטענות, כפי שהעלו עורכי הדין של אגודת העיתונאים בתל-אביב. רבינוביץ', המשמש כעוזרו הבכיר של המנכ"ל ורכז הרפורמה, עושה את עבודתו על הצד הטוב ביותר ופועל ללא לאות לטובת השידור הציבורי. לצערנו, ישנם גורמים אשר רואים את עצמם נפגעים, ובשל כך מנהלים מסע השמצות ורדיפות אישי, לא ענייני ומונע ממניעים אינטרסנטיים".

רפורמה
 רפורמה