מחוקקים בארצות הברית מאיימים להפסיק הסיוע לפלסטינים

כמה שעות לפני ההצבעה בעצרת הכללית על הכרה בפלסטינים, הזהירו סנטורים משתי המפלגות, כי הרשות הפלסטינית תפסיד את הסיוע אם תנצל לרעה את ההכרה נגד ישראל

כמה שעות לפני ההצבעה בעצרת הכללית, שתעניק לרשות הפלסטינית הכרה כ"מדינה משקיפה" באו"ם, כםפ כי לא חברה מלאה, הזהירו סנטורים אמריקניים משתי המפלגות, כי יפעלו להפסקת הסיוע האמריקני לרשות אם תנצל את ההכרה הצפויה נגד ישראל.

הסנטורים הרפובליקניים לינדסי גרהאם וג'ון בראסו, והסנטורים הדמוקרטיים צ'אק שומר ובוב מננדז, הודיעו הערב (ה'), כי יפעלו להכנסת תיקון לחוק שמסדיר את המימון לפנטגון ובו יפורטו פעולות פלסטיניות פוטנציאליות שייחשבו עוינות לישראל ויצדיקו הפסקת הסיוע.

המחוקקים הבהירו, כי הם מכוונים בעיקר לאפשרות שהפלסטינים ישתמשו בשדרוג מעמדם באו"ם כדי לפנות לבית-הדין הבינלאומי בהאג ולהגיש בו תביעות נגד ישראל בגין פשעי מלחמה כביכול. הם אף אמרו, כי המשך סירובה של ההנהגה הפלסטינית לקיים מו"מ משמעותי עם ישראל, יביא לסגירת משרד הנציגות הפלסטינית בוושינגטון.

אבדן הסיוע האמריקני, שמסתכם במאות מיליוני דולר בשנה, ינחית מכה קשה על כלכלת הרשות, שנאבקת עתה בגרעון תקציבי גדול. הגרעון נובע, בין היתר, מאי מימוש הבטחות הסיוע של מדינות תורמות רבות.

"הענקת חברות באו"ם לרשות הפלסטינית היא חלום בלהות לתהליך השלום וליחסים עתידיים בין הקונגרס לבין או"ם", אמר גרהאם.

ההצבעה בעצרת הכללית על מתן מעמד של מדינה משקיפה לרשות הפלסטינית צפויה להיערך בערך בחצות, שעון ישראל. לפני ההצבעה ינאמו נשיא הרשות, מחמוד עבאס, ושגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור. הרוב המכריע של חברות העצרת יצביעו בעד שידרוג מעמדה של הרשות הפלסטינית. רק ישראל וקומץ קטן של מדינות, ובהן ארה"ב, קנדה, צ'כיה וגוואטמלה, יצביעו נגד.