טבע מספקת תחזיות מאכזבות לשנת 2013; המניה עולה

(עדכון) - טבע חוזה רווח של 4.85-5.15 דולר למניה - אנליסטים בוול סטריט ציפו ל-5.65 דולר למניה ■ גם תחזית ההכנסות מאכזבת ■ לוין: "נחסוך 1.5-2 מיליארד דולר ב-5 שנים; אתם תראו טבע שונה לגמרי מכפי שהייתה בעבר"

טבע מספקת היום (ו') תחזיות מאכזבות לשנת 2013 - אך המניה עולה על רקע הצהרות אופטימיות של ההנהלה בשיחת ועידה עם המשקיעים. החברה הודיעה היום כי בשנה הבאה היא תרוויח 4.85-5.15 דולר למניה (non-GAAP) בעוד קונצנזוס תחזיות האנליסטים בוול סטריט עמד על 5.65 דולר למניה. במילים אחרות, התחזית של טבע נמוכה בהרבה מתחזיות האנליסטים בוול סטריט.

טבע מעריכה כי הכנסותיה ב-19.5-20.5 מיליארד דולר, בעוד אנליסטים ציפו ל-20.8 מיליארד דולר. ההכנסות נטו ממכירת תרופות גנריות יעמדו על 10.3-10.7 מיליארד דולר ואילו ההכנסות מתרופות מקור יעמדו על 7.6-8 מיליארד דולר, כשרוב ההכנסות יגיעו מכיוון הקופקסון עם מכירות צפויות של 3.7-3.9 מיליארד דולר.

מבחינת שיעורי הרווחיות, הנתונים שמספקת טבע מראים כי החברה צופה שולי רווח של 45%-47% ממכירות המוצרים הגנריים ו-84%-86% מתרופות המקור. בקופקסון מגיעים שולי הרווח ל-89%. בפילוח גיאוגרפי, רוב מכירות החברה יגיעו מארה"ב - 10-10.6 מיליארד דולר; באירופה יסתכמו המכירות ב-5.5-6.1 מיליארד דולר ובשאר העולם יגיעו המכירות ל-3.7-4.3 מיליארד דולר.

טבע תחסוך 1.5-2 מיליארד דולר ב-5 שנים

במסחר המוקדם בוול סטריט נפלה המניה עד 4%, אך שיחת הוועידה שקיימה ההנהלה עם המשקיעים הרגיעו את הרוחות ובמהלך המסחר המניה עברה לעליות.

"בחודש מאי, כשנכנסתי לתפקיד המנכ"ל, הבטחתי למשקיעים שקיפות", אמר המנכ"ל ג'רמי לוין בשיחת הוועידה שקיימה החברה לאחר פרסום התחזיות. "יש לנו חברה איתנה, פוטנציאל מצוין ועתיד טוב מאוד. השלמנו כמעט לגמרי את התוכנית האסטרטגית שלנו אך לפני כן אנו רוצים לספק תחזיות ל-2013".

לוין הודה כי ביצועי המניה בשנים האחרונות היו צולעים וכי "המכפילים שלנו התכווצו", והסביר שהורדת התחזיות הינה חלק מתהליך שנועד "לבנות מחדש את אמון המשקיעים", באמצעות תחזיות "בנות השגה". הוא הדגיש כי "אנו מאמינים בביצועי העתיד של החברה", למרות שהודה כי התחזיות "שונות ממה שחלק ציפו".

מבחינת לוין, מדובר ב"ניקוי שולחן" ופתיחת דף חדש רגע לפני שהוא חושף את האסטרטגיה החדשה שלו לחברה, אותה יציג בכנס אנליסטים ב-11 בדצמבר.

לוין התייחס גם לקופקסון, תרופת הדגל של טבע לטיפול בטרשת נפוצה, ורמז כי החברה תדרוש ממינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) להתנות כל כניסה של גרסה גנרית של הקופקסון בתהליך ניסוי רפואי מלא על מנת לעמוד בתקני הבטיחות. מדובר בתהליך ארוך שנועד לעכב כניסת תחרות גנרית לשוק.

"אנו מעצבים מחדש את החברה ונחסוך 1.5-2 מיליארד דולר ב-5 השנים הבאות. אנו יודעים מה עלינו לעשות", אמר לוין וציין כי ירחיב עוד בכנס האנליסטים ב-11 בדצמבר.

בשיחת הוועידה אמר סמנכ"ל הכספים אייל דשא כי החברה נוקטת ב"זהירות" בכל הנוגע לתחזיות המכירות של הקופקסון ולכן היא סיפקה תחזיות המשקפות ירידה קלה במכירות.

לוין הוסיף בשיחה כי "במבט קדימה אתם תראו טבע שונה לגמרי מכפי שהייתה בעבר".